11 października 2017

Bezpieczne ulice

Pisząc pod takim tytułem, nie mam na uwadze bezpieczeństwa obywateli na ulicach, ale takie nazwy ulic, których przy zmianach ustrojowych nie ma potrzeby zmieniać, jak to ma miejsce teraz.
            I tak np. w Bielawie ulica Fabryczna (ponieważ była na niej fabryka) po komunistycznych przejściach, znów ma być ulicą Fabryczną, chociaż fabryki już nie ma. Ulicy Wysokiej nic nie zagraża, bo za wysoka, na Kasztanowej ciągle jeszcze rosną kasztanowce, na Łabędziej hodują łabędzie i słychać łabędzi śpiew, a ze Szpakowej szpaki już odleciały.

            Tworzą się nowe, bezpieczne ulice, co niezbicie świadczy o tym, że Bielawa się rozrasta. I tak np. w dolinie na os. Sowie Wzgórza powstało kilka bezpiecznych ulic – kwiatowych. Rozejrzałem się tam dzisiaj.
            Mamy więc ulicę Jaśminową:


            Szukałem jakiegoś potwierdzenia takiej nazwy, ale żadnego jaśminu nie widziałem.
            Mamy dalej ulicę Makową:


        Zamykam oczy i widzę te maki, bo jak otworzę – to nie widzę.
        Ulica Fiołkowa:


         Nawet w oknach pięknych tam domów fiołków nie widziałem.
         No i ulica Bratkowa:


       Bratków ni huhu.

            I tak sobie myślę, że może te wdzięczne nazwy ulic to takie na wyrost? Posadzi się jaśminowce przy chodniku na Jaśminowej, na Makowej pozwolą posiać mak, chociaż w ilości na własne potrzeby – na wigilijną kutię, na Fiołkową każdy dostanie fiołka w doniczce z Urzędu Miasta z nakazem ustawienia w oknie, a na Bratkowej w każdym przydomowym ogródku oprócz trawy będą bratki. A może w wyznaczonych miejscach będą jakieś punkty perfumeryjno-zapachowe?
              Za jakiś czas sprawdzę.

            A, jeszcze przy cmentarzu komunalnym wymyślili ulicę Sosnową. Bardzo proszę sadzić sosny, a nie tuje, żeby nie trzeba było zmieniać nazwy ulicy na Tujową. Może być kosodrzewina – to też sosna.


6 komentarzy:

  1. Ludwikowice Kłodzkie ul.Fabryczna...
    https:/dolny-slask.org.pl/608427,foto.html

    Pięknie brzmią;
    Wioleta(violetta-fiołek wonny);Jaśmina(jasmen-kwiat o oszałamiającej woni);Maciej(maciejka)...

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak by ktoś chciał urzeczywistnić nazwy ulic ,to proszę zgłosić się do mnie po sadzonki i nasiona .

    OdpowiedzUsuń
  3. Czy ty człowieku jesteś normalny??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy obgryzasz paznokcie przed komputerem?
      Czy cierpisz na niestabilność nastroju?
      Lęk ,to straszna zaraza,która zakłóca życie milionów ludzi na świecie.Po za tym,jesteś prawdopodobnie spokojną i zadowoloną osobą...z wyjątkiem tych nieoczekiwanych,najgorszych godzin,kiedy Twoja wewnętrzna turbulencja wydaje się przejąć cały Twój byt.
      Prawdopodobnie wydaje Ci się,że jest to Twoje normalne zachowanie,a większość osób i Twoja rodzina nawet tego nie zauważa,że coś z Tobą nie tak.Twój niepokój może wyprowadzić Cię z równowagi,to przytłoczy Twoje życie.Powinieneś natychmiast podjąć działania...w przeciwnym razie Twoje problemy z lękami mogą się pogorszyć.Zabójca z Las Vegas ogryzał paznokcie!!
      Czy już żałujesz konsekwencji swego komentarza?

      Usuń
  4. Nie, jak się słucha rozmów w miejscach publicznych, czyta hejt a raczej kloakę na stronach internetowych i oceniając cały ten pożal się boże "dyskurs" publiczny...
    Uprawniona jest wątpliwość czy człowiek taki jak p. Bolesław jest normalny?
    Niedawno słyszałem nastolatkę siedzącą w parku obok dwu innych,która na widok nadchodzących chłopaków, pewnie kolegów, bluznęła takim rynsztokiem, że nie da się opisać. Spojrzałem na chłopców zbliżyli się nie zrażeni i podjęli pogawędkę w tym samym tonie...Nie ja nie jestem normalny i według tej normy nie chcę być! Teraz zrozumiałem co miała na myśli babcia powtarzając starą przepowiednię: "Nadejdą czasy ,że człowiek będzie szukał śladów stopy człowieka...

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie rozumiem żadnego wpisu który jest w tym wątku.Może ktoś mi je wytłumaczyć lepie.

    OdpowiedzUsuń

Proszę o tematyczne, nie obraźliwe i kulturalne komentarze.