11 stycznia 2020

Piękni, młodzi i bogaci


Jest takie powiedzenie – piękni, młodzi i bogaci. Jest to uosobienie pewnego spełnienia, do którego jakoś mimowolnie dąży się chociaż podświadomie. Ludzie piękni, przystojni, młodzi, którzy wkrótce zrobią karierę i będą również bogaci, wydawałoby się, że już wszystko osiągnęli. No i jeszcze do tego dobre zdrowie, o które w młodym wieku łatwiej. Chwilo trwaj. Ci, co tego nie mają, może i chcieliby mieć, i może im się nawet spełni.

            To namacalne dobro można też interpretować w sferze duchowej i wtedy odpowiednio mamy: pięknych duchowo, zawsze młodych i bogatych we wszelkie przymioty.
            Zespół „Piękni i Młodzi” chyba po raz pierwszy zauważyłem na Sylwestrze Marzeń w Zakopanem w 2018 roku. Moja znajomość muzycznych nurtów, czy nawet ogólnie, jest raczej nikła, choć jakieś tam pojęcie mam o piosenkarzach i piosenkarkach, bo przecież oglądam Wiadomości, a i w Internecie coś czasami wskoczy. „Ona jest taka cudowna” nawet mi się podobała, bo wpada w ucho, a solistka, Magda Narożna, potrafi widownię rozruszać. Nawet zwróciłem uwagę, że nie krzyczała jak inni – „łapy w górę” – tylko - „ręce w górę” i „zróbcie hałas”. Potem Festiwal Muzyki Tanecznej w Kielcach w 2019 roku z tymi samymi piosenkami i tymi samymi wykonawcami no i znów Sylwester Marzeń w Zakopanem w 2019 roku.
            Uprawiane przez „Pięknych i Młodych” disco polo, jako gatunek muzyczny, widocznie prezesowi TVP, Jackowi Kurskiemu, bardzo się podoba (zresztą tego nie ukrywa), a i fanów nie brakuje. Dziwiło mnie, że widownie znają te piosenki i razem z wykonawcami śpiewają. 
            Dopiero niedawno dowiedziałem się więcej o zespole, kiedy w Internecie pojawiła się informacja o jakiejś bijatyce po Sylwestrze Marzeń w holu hotelu. To wtedy dotarło do mnie, że w zespole jest jeszcze mąż Magdy Narożnej, Dawid Narożny, a właściwie już nie mąż, bo się rozstali. Magda ma już swojego partnera, a Dawid – nową partnerkę. Nie miało to mieć wpływu na losy zespołu i dalej mieli razem śpiewać, ale stało się inaczej i Dawid dostał kopa.
            To Dawid wymyślił nazwę zespołu, o czym można dowiedzieć się z wywiadu, kiedy jeszcze grali po weselach. Magda, z zawodu higienistka stomatologiczna, piękno w nazwie zespołu kojarzyła z pięknem serca, z dobrem. Coś się wydarzyło, że tak się stało. Czy piękno i młodość w nazwie zespołu jest adekwatne do zaistniałej sytuacji?
            Może ktoś powiedzieć, że to prywatne sprawy, a dla odbiorców liczy się tylko piosenka. Może. Tylko ja uważam, że sympatia do wykonawców i uznanie, dotyczy jakby całego człowieka, bo raczej trudne jest do zaakceptowania to, że w życiu jestem draiem, a na scenie aniołem, a właściwie – gwiazdą, jak to górnolotnie się określa.
Królowa polskiej piosenki wpadła w tarapaty, ten farbowany ma mieć już podobno kolejną, piątą żonę, ten ubiera się jak choinka i nie stroni od chłopców. Partnerzy, partnerki, biznes, kasa, zaniedbywanie dzieci i rezygnacja z dzieciństwa – w imię czego? Gwiazda? – jak śpiewa Zenek Martyniuk?
            Trzeba mieć to na uwadze, że jest się na świeczniku i mieć swoją godność. Jakoś teraz o to trudniej. Sośnicka, Geppert, Santor, Frąckowiak, Kunicka – to były inne czasy, choć i nie brakowało niespodzianek, o których się dowiaduję – osławiona Sobczyk czy Dmoch.
            Ona jest taka cudowna ???..., niewinna???... i słodka???...!!!










1 komentarz:

  1. Ja może nie jestem aż taką zwolenniczka tego typu myzuki, ale słucham czasem disco polo :) przeważnie piosenki Pani Magdy Narożna wokalistką zespołu disco polo Piękni i Młodzi. Disco polo ogólnie cieszy sie popularnością chociażby na weselach :D

    OdpowiedzUsuń

Proszę o tematyczne, nie obraźliwe i kulturalne komentarze.