30 grudnia 2018

Kogoście wybrali!? – Leszek Staszewski

Pana Leszka Staszewskiego, można powiedzieć, zna cała Bielawa. Były nauczyciel i dyrektor technikum na ul. Żeromskiego, niejako dyżurny funkcyjny w Radzie Nadzorczej Spółdzielni mieszkaniowej w tym szczególnie na stanowisku przewodniczącego, radny V i VI kadencji Rady, kandydat do Rady na VII kadencję, członek klubu rowerowego Lincoln Elecric Bester. Członek Prawa i Sprawiedliwości.
            Leszek Staszewki pisał o sobie w 2014 roku:


Bielawianinem jestem od 34 lat zamieszkując na os. XXV Lecia PRL. Mam 64 lata, żonę Ewę, oraz dwoje samodzielnych dzieci, Tomasza i Weronikę. Wykształcenie wyższe techniczne.
Hołdując zasadzie „W zdrowym ciele zdrowy duch i rozsądnie podejmowane decyzje” uprawiam czynnie sport: biegi, kolarstwo górskie oraz narciarstwo biegowe.
Pracę zawodową rozpocząłem w 1969 r. w Bielawie w obecnym zakładzie Lincoln Electric Bester, gdzie przez 11 lat pracowałem jako konstruktor. Następnie przez 22 lata pracowałem w Zespole Szkół Zawodowych w Bielawie jako nauczyciel i wicedyrektor. Praca ta dała mi duże doświadczenie w kontaktach z ludźmi. Jestem wychowawcą wielu pokoleń młodzieży. W 2000 r. przeszedłem na emeryturę, podczas której podjąłem się pracy na rzecz społeczności lokalnej.
Doświadczenie samorządowe zdobyłem pracując przez dwie kadencje w Radzie Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej i pełniąc w niej funkcję Przewodniczącego, oraz jako Radny Rady Miejskiej w latach 2006-2014.
Podejmując decyzję o kandydowaniu do Rady Miejskiej kierowałem się koniecznością znacznie lepszego wykorzystania środków finansowych, walorów turystycznych Bielawy jak i potrzebą tworzenia nowych miejsc pracy, oraz zapewnienie warunków do rozwoju już istniejących przedsiębiorstw, aby Bielawa tętniła życiem i młodzież z niej nie emigrowała. Kolejnym istotnym zagadnieniem jest sprawa kosztów przesyłu ciepła do lokali mieszkańców,  które to koszty należy znacznie ograniczyć.
Jestem otwarty na wszystkie Państwa uwagi, propozycje i sugestie.
Biorąc udział w wyborach i oddając głos na kandydata KWW Piotra Łyżwy macie Państwo możliwość zmiany sposobu zarządzania naszym miastem i zapewnienia mu lepszej przyszłości.

            Pan Leszek Staszewski to już chyba siódmy nauczyciel w obecnej Radzie Miejskiej Bielawy. W poprzedniej Radzie nauczycieli było dziewięcioro, licząc panią radną Martę Masyk jako nauczyciela akademickiego. Jak widać moda na nauczycieli w naszej Radzie nie mija, a może to takie zapotrzebowanie. Parytetów zawodowych nie ma – jak na razie.
            Radny Leszek Staszewski do wyborów kandydował z listy KWW Marcina Raka w 2. okręgu z 1. miejsca na liście. Zdobył 141 głosów. Jest w Klubie Radnych Innowacyjna Bielawa. Pracuje jako członek w Komisji Planowania i Rozwoju Gospodarczego.

(zdjęcie z kampanii wyborczej 2014 roku)



2 komentarze:

  1. A na jakiej uczelni jest lub była zatrudniona Pani Masyk?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest informacja z ulotki wyborczej pani Marty Masyk: "Wieloletni nauczyciel akademicki na uczelniach wyższych".

      Usuń

Proszę o tematyczne, nie obraźliwe i kulturalne komentarze.