14 października 2018

Stawicki – na radnego! Klub rowerowy

To było na pewno w 2016 roku. Nie mogę znaleźć materiału, w którym o tym pisałem.
            Po jednym z wyścigów rowerowych dla dzieci w Dzierżoniowie, w którym startował mój wnuczek i wnuczka, podszedłem do trenera i jednocześnie organizatora wyścigu od strony technicznej i zapytałem, czy jest możliwość powstania jakiegoś klubu rowerowego, czy sekcji, w Bielawie. Wyraził się, że jest.

            Od dawna myślałem o tym, że w Bielawie dla dzieci na rowerach tak naprawdę nie ma żadnych atrakcji. Są pozostawieni samemu sobie i rodzinom. W Dzierżoniowie natomiast sport rowerowy jest bardzo zaawansowany. A przecież mieliśmy i w Bielawie znanych kolarzy: Mirek Angiel, Czesiek Bronowicki, Stasiek Klekota, którzy ścigali się nawet z Ryszardem Szurkowskim. To historia, a współcześnie też mamy zawodników, którzy w różnych wyścigach zajmują pierwsze i punktowane miejsca na górskich rowerach. Ja mam sentyment do kolarstwa szosowego, bo w swojej młodości jeździłem w sekcji kolarskiej klubu sportowego „Włocławianka” w moim rodzinnym mieście Włocławku.
            Dostałem adres od trenera i potem telefonicznie uzgadnialiśmy stworzenie takiego klubu. Jak się okazało, był wtedy taki program Ministerstwa Sportu i Turystyki, który przewidywał kluby rowerowe dla dzieci od czwartej klasy w szkołach podstawowych. Ministerstwo fundowało dobre, nowe rowery, przeznaczając na nie 20 tys. złotych przy wkładzie własnym około 8 tys. Omawiałem temat w naszym MOKiSie z dyrektorem Marcinem Rakiem, rozmawiałem z ówczesnym dyrektorem MZPO, panem Adamem Domagałą, który znalazł szkołę dla klubu (SP 7) i asekuracyjnie, gdyby MOKiS nie miał pieniędzy, rozmawiałem z zastępcą burmistrza Witoldem Runowiczem i te 8 tys. miałem obiecane.

            Klub powstał i jest. 


2 komentarze:

  1. Ilu członków ma ten klub?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem. Nie wszystko kontroluję. Miało być 20 rowerów z ministerstwa. Wiem, że klub istnieje i treningi odbywają się.

      Usuń

Proszę o tematyczne, nie obraźliwe i kulturalne komentarze.