9 lipca 2018

Dla wędkarzy i turystów

Widziałem już dawno, że coś instalują przy schodach na zbiorniku Sudety od strony Pieszyc. Potem dowiedziałem się, że to mają być pomosty dla wędkarzy. Jakoś trudno było mi w to uwierzyć, bo to coś nowego, ale faktycznie okazało się, że to stanowiska dla wędkarzy i turystów.
            Potem sprawdziłem – siedzi się wygodnie, ale co do wędkowania, które ja preferuję, to już trochę nie bardzo. Jednak pomysł zyskał uznanie, skoro widać na ławeczkach turystów, a i wędkarz się też trafi.

            Jeśli chodzi o wędkarzy, to pomosty są usytuowane zbyt wysoko od lustra wody. Podyktowane jest to zapewne linią na betonie odzwierciedlającą większą wodę. Można łowić tylko metodą gruntową. Z ustawieniem wędek trzeba sobie jakoś radzić. Byłoby wygodniej, gdyby na określonej wysokości były do barierki przyspawane boczne rury, na których można by oprzeć wędzisko. Wędkarze sobie z tym radzą, przykręcając do barierki obejmę na rury z bocznym prętem.
            W tych okolicznościach jest możliwość pogadania z sąsiadami na ławeczce, którzy są zainteresowani wędkarstwem, ale nie tylko. Wiem ze swojego doświadczenia, że ludzie schodzą nad wodę, żeby wymienić doświadczenia wędkarskie, pochwalić się swoimi sukcesami, czy, w przypadku laików, zainteresować się tym, co robię i jakie już złowiłem ryby. Są i tacy, którzy pytają, jak załatwić pozwolenie na wędkowanie. Rzadko się zdarza, aby łowić na naszym zbiorniku tak całkiem samotnie.





2 komentarze:

  1. Ja lubię chodzić nad wodę bo jest spokój i cisza. Można odpocząć od marudzącej żony.

    OdpowiedzUsuń
  2. Super pomysł z tymi pomostami w końcu będzie gdzie łowić

    OdpowiedzUsuń

Proszę o tematyczne, nie obraźliwe i kulturalne komentarze.