8 sierpnia 2024

A ja szukałem chrzanu


Jak co roku, gdy pojawiają się na naszej działce ogórki, szukam gdzieś liści chrzanu, żeby ogórki zakisić. Swoje są najlepsze, a już zupy ogórkowej nie wyobrażam sobie ze sklepowych ogórków. No, ale do kiszenia potrzebny jest chrzan. Już nawet nie marzę o korzeniu, ale choć liście.

            Dużo chrzanu było na terenie byłych ogródków działkowych, obecnie poniżej stacji kolejowej Bielawa Centralna, ale zrobili tam teraz ulicę i powstało osiedle domków jednorodzinnych.

            Jakoś sobie z tym chrzanem i w tym roku poradziłem, ale ku mojemu zdziwieniu, patrzę niedawno i dziwuję się – cały trawnik na ulicy Grota Roweckiego zachrzaniony. Tyle chrzanu, a ja miałem taki problem.

            Ktoś może powiedzieć – ale tak brać chrzan z centrum miasta?

            Nie ma problemu. Miasto Bielawa jest miastem stricte ekologicznym, tak jest przedstawiane przez władze centralne miasta i przez samego szefa również, ba, nawet jako modelowe miasto ekologiczne, a więc żadnego zagrożenia dla zdrowia, a tym bardziej dla życia – nie ma.

            A propos miasta ekologicznego – coś mi ostatnio śmierdziało w powietrzu na ulicy Parkowej i ten ekologiczny smród kojarzyłem jednoznacznie z ECO.

            I proszę mnie nie wyprowadzać z błędu, bo wiem, co mówię.


9 komentarzy:

  1. Ja niestety nie o chrzanie, tylko o tych polskich super bohaterach.

    4 lata temu w Tokio 9 medali zdobyli sami lekkoatleci, w tym 4 złote. Teraz tylko jeden i to brązowy. Paryż to najgorsze igrzyska dla Polski od Helsinek w 1952 roku. Jeszcze nigdy od tamtego czasu nie zdobyliśmy tak mało medali. Jednym słowem kompromitacja.

    Lekkoatletyka leży, pływanie, zapasy bez medali. Wioślarstwo, kajakarstwo łapiemy jakieś ochłapy. Gdzie judo, żeglarstwo, czy kolarstwo gdzie zawsze zdobywaliśmy medale? Drużynowo w końcu siatkarzom coś wyszło, reszta bez komentarza.

    40 mln europejski kraj, wcale nie taki biedny ze świetnymi warunkami do uprawiania sportów dostaje baty od 10 mln Węgier, które zdobywają 18 medali, w tym 5 złotych.

    Wstyd, wstyd i jeszcze raz wstyd!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. https://sportowefakty.wp.pl/inne/1139978/tak-zle-nie-bylo-od-96-lat-koszmarne-igrzyska-polakow

      Usuń
    2. Australia, kraj ludnościowo mniejszy od Polski, a znów worek medali. Na czym polega ich fenomen? W każdej szkole uczniowie mają bezpłatny, obowiązkowy basen. Cały kraj pływa od małego. Konsekwencją tych działań jest 300 medali zdobytych dotychczas w pływaniu na wszystkich letnich igrzyskach z ponad 500 wszystkich zdobytych.

      Usuń
    3. Stosując zasady klasyfikacji medalowej dorobek Polski wygląda tak:
      1-4-5 (10)
      1 złoto, 4 srebra, 5 brązowych, razem 10 medali co przełożyło się na 42 miejsce.

      Oto sportowcy multimedaliści z Paryża, którzy samodzielnie wygraliby klasyfikację medalową z naszym krajem.

      Leon Marchand (Francja, pływanie) – 4 złote, 1 brązowy
      Torri Huske (USA, pływanie) – 3 złote, 2 srebrne
      Mollie O'Callaghan (Australia, pływanie) – 3 złote, 1 srebrny, 1 brązowy
      Regan Smith (USA, pływanie) – 2 złote, 3 srebrne
      Kaylee McKeown (Australia, pływanie) – 2 złote, 1 srebrny, 2 brązowe
      Simone Biles (USA, gimnastyka) – 3 złote, 1 srebrny
      Summer McIntosh (Kanada, pływanie) – 3 złote, 1 srebrny
      Kate Douglass (USA, pływanie) – 2 złote, 2 srebrne
      Ariarne Titmus (Australia, pływanie) – 2 złote, 2 srebrne
      Gretchen Walsh (USA, pływanie) – 2 złote, 2 srebrne
      Katie Ledecky (USA, pływanie) – 2 złote, 1 srebrny, 1 brązowy

      Usuń
  2. Tak się bawi prezes Polskiego Komitetu Olimpijskiego z rodziną

    https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114883,31224063,limuzyny-i-luksusowe-saloniki-odprawa-vip-dla-rodziny-prezesa.html#do_w=399&do_v=1159&do_st=RS&do_sid=1793&do_a=1793&do_upid=1159_ti&do_utid=31224063&do_uvid=1723540453000&s=BoxOpImg8

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja olimpiady w Paryżu nie oglądałem - nic, nawet rozpoczęcia. Nawet nie wiem, w jakich dniach się odbywała i wszystkiego innego. I to jest dziwne, że ten polityczny i kulturowy syf jakoś przeżyłem i nie czuję się wcale gorszy od tych, którzy stracili cenny czas na oglądanie tej szmiry, dając tym samym pozwolenie na to, co tam się wydarzyło.
    https://boleslawstawicki.blogspot.com/2022/01/i-po-co-ta-olimpiada.html

    OdpowiedzUsuń
  4. Tarcie chrzanu przypomina zmagania wędkarza,ale w odwrotnej kolejności.

    Moja pierwsza dziesiątka.
    1.Dominikana-1złoty-liczba mieszkańców 66 tys.
    2.Santa Lucia
    3.Grenada
    4.Nowa Zelandia
    5.Australia
    6.Słowenia
    7.Holandia
    8.Węgry
    9.Jamajka
    10.Chorwacja
    Indie 6 medali z populacją 1,4 mld.
    Indyjska drużna hokeja na trawie po zdobyciu brązowego medalu powitana w domu jak bohaterowie.
    Pływanie to najbardziej dochodowa dyscyplina.Narody,które stawiają na"właściwą"dyscyplinę olimpijską,zdobywają wiele medali.
    Pływanie 35 konkurencji,co daje w sumie 105 medali.
    Pływanie to także jedyna dyscyplina,w której ci sami sportowcy mogą stanąć na podium sześć razy.

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja chciałem się podzielić czymś bardzo przykrym. Dziś byłem z synem w Kamionkach na Tour de Pologne. Oczywiście rowerami z Bielawy. Kibicowaliśmy z flagami. Przed podjazdem na Przełęcz Jugowską uciekało 3 zawodników - Polak PALUTA, Holender MASS i Francuz NICHOLAS DEBEAUMARCHE. Mieli ponad 3 minuty przewagi nad peletonem. Wracamy do domu, właczam TVP SPORT i dowiaduje się, że na zjeździe z Karłowa Francuz miał wypadek podczas zjazdu na zakręcie. Został zabrany do szpitala w Polanicy, niestety z ostatnich relacji wynika, że ma złamany kręgosłup. I tak sobie myślę, że jakie to życie jest nieprzewidywalne i niesprawiedliwe. Przed chwilą go widziałem na żywo, biłem mu brawo, a teraz chłopak z wyścigu w Polsce wróci do domu na wózku.

    Zdrowia Nicholas !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobre wieści. Jest szansa na powrót do zdrowia i do sportu. Czwartkowe badania nie wykazały obrażeń wewnętrznych oraz przerwania rdzenia kręgowego. Dalsze leczenie i rehabilitacja prawdopodobnie już we Francji.

      Usuń

Proszę o tematyczne, nie obraźliwe i kulturalne komentarze.