26 lutego 2015

Nowe ciało

   
  Z zainteresowaniem przeczytałem na stronie internetowej Dzierżoniowskiego Tygodnika Powiatowego, przy okazji z sentymentem przypominając sobie, jak to onegdaj do tej gazety się pisywało, informację o sesji Rady Miasta Bielawy, na której to sesji postanowiono powołać nowe ciało o charakterze doradczym reprezentujące środowisko osób starszych i to ciało ma nazywać się – Gminna Rada Seniorów.
Aż poczułem się młodszy przeczytawszy taką zapowiedź. Może mnie powołają? Może znalazłoby się w tym ciele miejsce na moje ciało, choć mi, psiakrew, przez zimę tego ciała przybyło aż cztery kilogramy. No i jakie trzeba spełniać kryteria, żeby być powołanym. Ile to trzeba mieć lat, żeby się załapać? Jakie trzeba mieć minimalne IQ? A może jeszcze co innego? Czy trzeba się zgłaszać do selekcji, czy będą jakieś wybory? No, bo jeśli będą powoływać, to przyznam się, że jeśli zależy mi, żeby być powołanym, to wtedy mnie nie powołują. Natomiast, gdy nie chcę być powołany, to nawet dowiedzą się do mnie telefon i adres. Tak było już nie raz z Radą Nadzorczą w Spółdzielni Mieszkaniowej. Ja chcę, a Spółdzielnia nie chce. Podobnie z Radą Parafialną. Czekam i czekam na powołanie już od 1976 roku… i nic.
W Gminnej Radzie Seniorów liczę, że jakieś miejsce, nawet ostatecznie członka, jeśli nie zastępcy przewodniczącego albo pisarza, dla mnie może by się znalazło. Tylko jak to załatwić?

Aha, zaznaczam, że nie chodzę na zwolnienia lekarskie, nie upijam się i nie palę papierosów. W ogóle – żadnych nałogów.


6 komentarzy:

  1. A mnie szlag trafia ze (z całym szacunkiem do osob starszych) burmistrz zajmuje sie takimi bzdurami jak stworzenie gminnej rady seniorów. Nie ma wazniejszych spraw do zalatwienia??? Co z inwestycjami? Co z remontami? Co ze szkolnictwem? Co z obiecanymi miejscami pracy?

    OdpowiedzUsuń
  2. Duzo dymu malo ognia tak bym okreslil prace burmistrza i kilku radnych. Bywaja na wszystkich mozliwych imprezach, wreczaja kwiatki i dyplomy. Udzielaja wywiadow.Ich z
    zdjecia sa wszedzie...ale to jest zwyczajny lans, polityczni celebryci wręcz. A moze tak w koncu do pracy by sie panstwo wzieli? Kolka i stowarzyszenia wzajemnej adoracji a ulice dziurawe, miasto zadluzone i brudne, bezrobocie spore ale co tam...mamy byc popularni a nie pozyteczni

    OdpowiedzUsuń
  3. Panie Piotrze do roboty bo jeszcze kilka miesięcy i będziemy czytali "Wróć Ryszardzie"
    A.Karasiński

    OdpowiedzUsuń
  4. Spokojnie czy już grono dąsaczy rzeczywistości wirtualnej zapomniało jak to były włodarz miasta kreował się z ogromnym parciem na "szło" miał czy nie miał co powiedzieć ale fotka tu fotka tam i było widać i słychać a problemy ciągły się kilometrami. P.Łyżwa dopiero ogarnia ten cały bałagan po poprzednikach warto oczywiście przyglądać się temu z uwagą ale tak od razu rozliczać. Powiem krótko hola hola krzykacze a gdzie byliście wcześniej jak dopiero wam tak źle ???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wydaje mi się bym grzeszył niecierpliwością. Cztery miesiące to wystarczający czas by przedstawić bilans otwarcia i choćby zarys tego co się planuje zmienić na lepsze dla mieszkańców a tym czasem słyszę tylko o nowych stołkach. Głosowałem na p. Piotra i nigdy nie będę tęsknił za jego poprzednikiem ale nie chciałbym się zawieść po raz kolejny i tyle.
      A. Karasiński

      Usuń
  5. Haste makes waste
    demotywatory.pl/3423344/Co-nagle-to-po-diable
    Henryk

    OdpowiedzUsuń

Proszę o tematyczne, nie obraźliwe i kulturalne komentarze.