15 października 2014

Jak to z tymi drzewami było?

 
14 stycznia tego roku zrobiłem reportaż na temat wycinki drzew w niektórych miejscach w Bielawie. W związku z tym materiałem, jaki ukazał się na blogu  (http://boleslawstawicki.blogspot.com/2014/01/ratunku-wycinaja-nas.html), stowarzyszenie Bielawa Plus tym tematem zainteresowało się wysyłając odpowiednie pismo do Urzędu Miasta w dniu 17 stycznia br.





Pan wiceburmistrz Mariusz Pach fachowo odpowiedział już 23 stycznia br. na wątpliwości stowarzyszenia,


 a ja cierpliwie czekałem na koniec roku, aby sprawdzić to, co napisał wiceburmistrz, a mianowicie:

Ponadto usunięcie nastąpiło w zamian za wykonanie nasadzeń zastępczych – sześciu sztuk drzew liściastych rodzimych gatunków – w terminie do 31.12.2014 r.

Ja rozumiem zasadność wycięcia tych drzew, zwłaszcza, gdy zauważono ślady żerowania drewnojadów, które pojawiły się prawdopodobnie po wniosku mieszkańców o wycinkę tych drzew.
Długo nic tam się nie działo, Aż się zadziało i to nie wiem kiedy. W każdym bądź razie, gdy w październiku br. przejeżdżałem tamtędy, zastałem nowe porządki, co uwieczniłem na zdjęciach, z przekonaniem, że prace definitywnie zakończono.





Zniknęły ogromne pnie topoli, co muszę przyznać musiało być nie lada wyzwaniem dla zatrudnionych przy tym pracowników. Położono piękny chodnik i wydawałoby się, że temat jest zamknięty. No cóż, proszę mi wybaczyć, że znów pytam: - A gdzie są nasadzenia zastępcze sześciu sztuk drzew liściastych rodzimych gatunków? Mam w związku z tym pewien niedosyt, bo chciałem bardzo wiedzieć, jakie to miały być te rodzime gatunki.
            - Panie wiceburmistrzu! Jest OK.! Tak trzymać jak na billboardzie.

Natomiast te trzy wierzby po drugiej stronie z widocznymi owocnikami huby i ze śladami żerowania owadów, co stwarzało zagrożenie dla bezpieczeństwa ludzi i mienia, odbijają z pni, tworząc zielone kopuły. Zapewne mało kto wie, że pod nimi są pnie drzew, blokujące miejsce dla nasadzeń zastępczych rodzimych gatunków.

Zielono mi i łyso.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Proszę o tematyczne, nie obraźliwe i kulturalne komentarze.