8 grudnia 2013

Krzyż przy ul. Wolności

To, jak do tej pory z tych krzyży, którym bliżej się przyjrzałem, ten jest w najlepszym stanie. Co prawda mam zastrzeżenia do olejnej farby na cokole, ale może się czepiam, a na pewno nie potrafię niczego innego zaproponować. Widać, że ktoś tym krzyżem opiekuje się i robi to z zaangażowaniem i systematycznie.

            Nie wiedziałem, że z tyłu krzyża jest napis w języku niemieckim i podana data, prawdopodobnie postawienia krzyża 1853. Może ktoś przetłumaczyłby, co jest tam napisane? Z przodu na cokole pod krzyżem, podobnie jak na innych, pozostała duża płaszczyzna. Myślę, że tam było też coś napisane.


2 komentarze:

  1. "Postawiony przez Marię i Roberta Lidner 1853". PS. Nie jestem pewien czy dobrze odczytałem nazwisko fundatorów. Sylwester

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję. Liczę na "komentowanie" następnych wpisów związanych z bielawskimi krzyżami i budynkami. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Proszę o tematyczne, nie obraźliwe i kulturalne komentarze.