9 października 2022

Grzyby obrodziły


O tym się mówi, o tym się pisze i tym się chwali na społecznościowych portalach – grzyby w tym toku obrodziły.

            Ja tak naprawdę to ostatnio grzyby zbierałem w naszych podwłocławskich lasach pięćdziesiąt lat temu, będąc jeszcze w średniej szkole. Raz byłem z zakładu pracy gdzieś pod Zieloną Górą, jak to było w zwyczaju, a do gór jakoś przekonania nie miałem. Tym razem przy okazji zajrzałem w górzyste bardzkie lasy, a efekt był zaskakujący, jak widać na zdjęciach. Grzybów szukać nie trzeba było i szkoda było zostawiać w lesie, choć rozsądek brał górę nad emocjami.





           Ale grzyby są też na działkach, w trawie na alejkach, o czym świadczy poniższe zdjęcie.



7 komentarzy:

  1. Super i można od razu chrust pozbierać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zawsze mnie fascynowało ta zamiłowanie Polaków do grzybów. Ale to się chyba bierze z niewiedzy i popularności wycieczek zakładowych w zielonogórskie. Grzyby są ciężkostrawne, posiadają nikłe wartości odżywcze, nie mają żadnych potwierdzonych walorów zdrowotnych. Nie są polecane dzieciom, ani kobietom w ciąży. Zawierają też dużo metali ciężkich, szczególnie kadm i aluminium. Już nie mówiąc o trujących odmianach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie kop grzybów.Twoje rady są jak grzyby.Niewłaściwy rodzaj może okazać się śmiertelny.Spójrz na swoje stopy.Zajmij się swoimi grzybami.

      Usuń
  3. To po co kupujesz pierogi z kapustą i grzybami....?

    OdpowiedzUsuń
  4. W Wigilię ruskie pierogi? 😃Może ty pół krwi ruski?

    OdpowiedzUsuń

Proszę o tematyczne, nie obraźliwe i kulturalne komentarze.