30 września 2022

Rondo Parkowe


Na rondzie, na skrzyżowaniu ulic Parkowej i 1 Maja, są już oficjalne tablice z nazwą ronda, a więc temat został zakończony. Cała inwestycja drogowa dotyczy zakrojonego na szeroką skalę remontu ulicy 1 Maja, ale również częściowo ulicy Parkowej i Wojska Polskiego.

            Niemało już na ten temat napisano, ale i mi wypada dołączyć do tych informacji choćby w związku z tym, że ten remont dotyczył również mojej trasy z domu na działkę. Teraz jadąc na działkę mam ten luksus, że jadę nowymi ulicami i przez rondo, a częściowo nawet drogą rowerową (łącznik lub Parkowa, 1 Maja, 11 listopada do Grota Roweckiego lub Jana III Sobieskiego do samych działek na obwodnicy.






            Kiedy były jakieś sygnały, że będą remontować 1 Maja, doszły mnie też słuchy, że będzie rondo. Przyznaję, że potraktowałem to jako żart, bo nie wierzyłem, że, w pewnym sensie na peryferiach miasta, można zrobić rondo. A jednak to nie był żart i odbieram to rondo, jako bardzo funkcjonalne i potrzebne. Był faktycznie problem na skrzyżowaniu, o czym kilka razy już wspominałem, a nawet było niebezpiecznie w związku z zasłanianiem drogi przez żywopłoty.

            No cóż, dziękuję i to bardzo, panu burmistrzowi dr Andrzejowi Hordyjowi, projektantom i wykonawcom. Kawał dobrej roboty, co dało Bielawie piękną, miejską przestrzeń większe poczucie bezpieczeństwa.


3 komentarze:

  1. Może tak jeszcze pomnik postawić i mszę w kościele zamówić. Przecież to ich praca, służyć mieszkańcom, w końcu niemałe pieniądze za to biorą. I jeszcze podwyżki samorządowcy dostali 65%. I wydłużoną kadencję o pół roku w prezencie od PiS.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dla mnie to jest bubel. Ścieżka rowerowa koło parku nie ma żadnego zabezpieczenia w postaci choćby barierki. Jest przy samej krawędzi jezdni, dziecko będzie jechać na rowerze, przewróci się i wpadnie wprost pod samochód. Komuś chyba wyobraźni zabrakło...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A przy drodze Dzierżoniów -Łagiewniki nastawiali w polu setki barierek. Ale po co, na co to nie wiadomo.

      Usuń

Proszę o tematyczne, nie obraźliwe i kulturalne komentarze.