13 kwietnia 2019

Dzięki! Miłosz!

Nie tylko zafascynowany jestem wierszami mojego Przyjaciela Stanisława Wojnara, ale i pani Elżbiety Żukrowskiej z Choszczna, i pani Krysi Sz. aż z Kolonii. To dłuższa, ciekawa historia znajomości. Swojej fascynacji nie jestem nawet w stanie wyrazić podziękowaniem za tę twórczość.
Jest jednak tu blisko, nawet bardzo blisko Miłosz Kawończyk, który pisze po prostu sercem. Jego wiersze powstają, jak mniemam, ad hoc - na poczekaniu. Może nawet nie zdąży ich zapisać, bo one są, jak pisałem w sercu. To, że czasami je nam pokaże, to dla nas łaska. Wrażliwa dusza i wyczucie rytmu może dawać do myślenia, że to po prostu hip-hop czy rap – i w takiej nieuporządkowanej, wydawałoby się, formie przedstawia je na Facebooku, nie dbając zupełnie o żadne kanony. Spontan.

Ja już o Miłoszu pisałem, ale nie mogę się oprzeć, aby znów przedstawić, jego wiersz, jaki zamieścił po prostu jako komentarz na Facebooku do wiersza Stanisława Wojnara „Obawy PObożne”. Przedstawiam w takiej formie, jak go załączył:


Polska! Rozdzwięk brzmi dumnie! Co z tego, gdy wszędzie durnie. Piłsudski o kraju już mówił, wnioski chyba to proste. W spokoju zostawmy Polskę! Kto się Polakiem nazywa? Historię kto dziś szanuje? "Pszyszłem i poszłem" poprawnie, przecież się lepiej rymuje. Oj! Biedny mój kraju piękny, biedny krwią spływający. Nadzieja na zmianę jest jedna - Świadomość każdego wyborcy!

            Po prostu w punkt.
            Szacun Miłosz!


(zdjęcie z profilu Facebook Miłosz Maksymilian Kawończyk)


4 komentarze:

  1. Prześmiewca

    piękne słowa
    wzniosłe słowa
    kochaj pana
    kochaj boga.

    on miłością
    on zbawieniem
    on mądrością
    on pragnieniem

    ja ufałem
    ja wierzyłem
    się nie bałem
    się myliłem.

    co gdy bóg się z ciebie śmieje
    gdy kawałem jest stworzenie
    gdy w oparach i rozpuście
    obserwuje każdy ruch-nie uśnie.

    daje najpierw sen a potem
    dla zabawy raczy błotem
    patrzy i ze śmiechu puchnie
    siarką,złością,pychą cuchnie.

    czuję się jak jego lalka
    to parodia,to nie walka,
    bo czy można wygrać z bogiem,
    idiotyzmem rzec że tak,
    wiary nigdy nie jest brak
    wierzę w niego bo istnieje
    tylko czemu tak się śmieje.

    mówi zmądrzej,
    ja mądrzeję,
    a gdzie szczęście?
    bóg się śmieje.

    mówi przestań,
    ja przestaję,
    pęka serce,
    je oddaję...
    patrzy i ze śmiechu puchnie
    a ta miłość siarką cuchnie.

    nic nie czuję w takiej męce,
    nic nie pęka,nic nie kuje,
    k...a gdzie jest moje serce??!!
    /ladygena/

    https://www.youtube.com/watch?v=vAY1WJXNmPU

    "Dobrze,że są Żydzi.Przynajmniej ma kto donosić na buntujących się Polaków"
    -Otto Bismarck
    www.blogmedia24.pl/node/67693
    :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. NIE POGRĄŻAJ SIĘ. Masz pretensję do Boga?
      To nie Bóg się z Ciebie śmieje,
      Ty się śmiejesz sam z siebie.
      Brak szacunku wobec Siebie,
      ......................

      Usuń
    2. Kiedy śmiejesz się sam z siebie.

      Każdy może stworzyć coś na poczekaniu.
      voilà

      Usuń
  2. Takie czasy, że im większy analfabeta tym więcej ma do powiedzenia i oceniania. Smutne ale prawdziwe, że tylko cwaniaki, którzy potrafią takie niedouczone towarzystwo odpowiednio podejść, wygrywają wybory i śmieją się za plecami takich nieboraków :((( zakładają koszulki z orłem i w ich mniemaniu są od razu lepszymi polakami a reszta cierpi w milczeniu w obawie żeby pracy nie stracić :((((

    OdpowiedzUsuń

Proszę o tematyczne, nie obraźliwe i kulturalne komentarze.