17 września 2018

Bielawa sukcesu – Remont na Strażackiej

Od dawna mówiło się i pisało o remoncie domów na ulicy Strażackiej i pozyskanych na ten cel bardzo dużych środków zewnętrznych. To bardzo dobrze i nawet ucieszyłem się, że zauważono to, że i w sąsiedztwie zniszczonego zakładu „Bielbaw” też mieszkają ludzie i chcą mieszkać godnie. Nie biegam z aparatem szukając sensacji, o co moi wrogowie tak łatwo mnie posądzają (pozdrawiam moich Wrogów), ale przecież w naszej Bielawie jest tak wiele ciekawych spraw, że tylko fotografować i pisać. No i coraz bliżej przez to do nagrody Pulitzera.
             Tym razem komentatorzy (chyba na Sudeckiej), zwrócili uwagę w kontekście nowych, stonowanych elewacji remontowanych budynków, na pozostawienie jednej, odrapanej ściany bez remontu. Postanowiłem to sprawdzić.
            Faktycznie już z daleka bije po oczach to, czego Miasto dokonało. Wiem, jak tam było, bo przez kilka ostatnich lat przed zasiłkiem dla bezrobotnych, przed emeryturą, jeździłem tam do pracy. Budynki ładnie się prezentują, tylko… właśnie ta jedna ściana. Myślę, że niespodziewanie zabrakło środków, bo przecież jest nie do pomyślenia, aby w takim stanie pozostawić budynek.






            Dość symptomatyczne jest to, w jaki sposób ten remont został przedstawiony na stronie Urzędu Miasta i dosłownie materiał skopiowany przez portal DOBA: Ta ściana nie jest pokazana.


         A może – redaktor Kuriata z redaktorem Masykiem – ręka w rękę, albo żółwik w żółwik? A wierzyłem, że DOBĘ stać na całkowitą niezależność.
            Rozmawiałem z mieszkańcem jednego z wyremontowanych domów. Pytałem o tę ścianę. Według niego zostanie tak, jak jest. Przy okazji zapytałem o remont wewnątrz budynków. W budynku, w którym mieszka, wymieniono instalację elektryczną. Nic nie robiono przy instalacji wodnej i nie wyremontowano klatek schodowych.

            Remont jednak ciągle jeszcze trwa i może coś więcej jeszcze zrobią. Zależy to jednak od środków, no ale zasada fasadowości w naszym mieście staje się już tradycją.


5 komentarzy:

  1. Brakuje środków?Bierzcie przykład z Putina.Rosyjskie wojsko zbuduje świątynię...

    hram.mil.ru

    ...większą od Świątyni Opatrzności Bożej!Aj waj!

    https://www.youtube.com/watch?v=NohCfUB4-Z8

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatnio zakupiliłam farby za pośrednictwem strony www.cromadex.pl. To była świetna decyzja.

    OdpowiedzUsuń
  3. Naprawdę świetnie napisane. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Komfortowe warunki w pomieszczeniach to priorytet w letnie dni. Jeśli szukasz usług montażu klimatyzacji, odwiedź stronę https://klimatyzacja-poznan.pl/. Kliknij w link i skorzystaj z usług doświadczonej firmy, która zapewni Ci fachowy montaż i sprawne działanie klimatyzacji.

    OdpowiedzUsuń

Proszę o tematyczne, nie obraźliwe i kulturalne komentarze.