11 kwietnia 2016

Warcaby w Bielawie - 4

     
     Nie jest celem mojego pisania w temacie warcabów zwracanie uwagi na mnie, moją rodzinę, czy arcymistrza Stanisława Urbanka. Celem pisania jest, jak zapewne domyślili się Ci, którzy moje pisanie znają i rozumieją, żeby w Bielawie, która ma szansę stać się potentatem w zakresie gry w warcaby, tej szansy nie zmarnować. Moje pisanie i przesłanie w nim celnie zauważył nasz bielawski poeta, pan Stanisław Wojnar w wierszu dla mnie dedykowanym 16 września 2014 r., a który jeszcze raz przypomnę:


DWA PIÓRA

Ciętemu pióru, gibkiemu słowu,
Czystemu sercu i prawej duszy,
Pokłonić pięknie się dzisiaj muszę,
Długu tym płacąc, chociaż połowę…

Ono, nie znało działań mojego,
Moje, Tamtego swadą ujęte,
Ceniąc styl jego, riposty cięte,
Z pełnią podziwu pisze do niego!

Bo mój, z lat pracy dawnej, kolega,
Rzeczonym piórem mistrzowsko włada!
Ponad zacisza, forum przedkłada,
Gdzie spraw publicznych pilnować trzeba.

Znając szlachetne duszy przymioty,
Które przez lata pracy poznałem,
I które zawsze w Nim podziwiałem,
Spokojnym o „plon owej roboty”…

            W Bielawie jest klub warcabowy – „Złote Piony”. Pełna jego nazwa to: Ludowy Warcabowy Klub Sportowy „Złote Piony”. W informacji o Klubie można dowiedzieć się, że jest on kontynuatorem działań, jakie miały miejsce w sekcji warcabowej przy KS „Bielawianka”, Bielawskim Towarzystwie Gier Umysłowych i Zarządzie Miejskim ZSMP. Jak więc widać, warcaby mają już bogatą historię w naszym mieście i chodzi o to, żeby tej historii nie zapominać i nie zmarnować tego, co z takim trudem i pasją do tej pory zbudowano.
            W założeniach programowych Klubu czytamy:

Dewizą Zarządu LWKS „Złote Piony” jest stworzenie czołowego klubu warcabowego w Polsce, który w kolejnej fazie swojego rozwoju będzie także jednym z lepszych klubów na arenie międzynarodowej.

            Napisałem „nie zmarnować”, aby uczulić kompetentne osoby w Bielawie, na rozszerzenie zainteresowania grą w warcaby na wszystkie szkoły, aby, z jednej strony wpływać przez to na naukę logicznego myślenia wśród dzieci i młodzieży, a z drugiej strony znaleźć bardzo zdolne dzieci i młodzież - potencjalnych graczy, którzy reprezentowaliby Bielawę w rozgrywkach warcabowych w kraju i za granicą. W tej dziedzinie Bielawa ma naprawdę duże szanse, aby o niej usłyszano nawet bardzo daleko.

            Poniżej przedstawiam ważniejsze osiągnięcia Bielawian do 2006 roku:


    W sprawach bieżących dotyczących warcabów w Bielawie odsyłam na profil arcymistrza Stanisława Urbanka na Facebooku.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Proszę o tematyczne, nie obraźliwe i kulturalne komentarze.