15 października 2013

Plaża, dzika plaża...

Jeszcze nie tak dawno szedłem tędy z tobą,
wiatr nas szumem fali jak ramieniem objął.
Twarz przy twarzy, dłonie w dłoniach...
W blasku słońca roześmiany razem z tobą
szedłem plażą zakochany

Plaża, dzika plaża...

            Nie, to nie ja napisałem ten wiersz i nie ja zaśpiewałem piosenkę. To Stan Borys, ulubieniec młodzieży lat siedemdziesiątych ubiegłego wieku i popularny po dziś dzień. W utworze tym dzikość, w tym wypadku dzikość plaży, wyzwala niesamowite emocje, a i słowo to nie odzwierciedla w pełni tego, co dzieje się np. między dwoma zakochanymi osobami podczas spaceru na plaży (chłopakiem i dziewczyną, bo myślę, że o takiej parze Stanisław Guzek śpiewa).
            Bielawska Plaża – czytaj Bielawska Dzika Plaża, też wyzwala niesamowite emocje, przynajmniej u mnie. Nie są to jednak emocje konstruktywne, bo żal i dzika złość na ludzką niegospodarność i perfidię nie działa budująco.
            Byłem niedawno na „plaży”. Udało mi się przedostać przez barykady ustawione przeciwko mieszkańcom naszego miasta. Przez wysokie chaszcze udało mi się dotrzeć do miejsca, które jeszcze tak niedawno było dumą Bielawy i burmistrza Dźwiniela, a teraz jest niechlubną wizytówką burmistrza i miasta.


            
       Bielawska Plaża. Zbiegiem okoliczności, lub bardziej wyrafinowania, oddana z pompą do użytku spragnionych piasku i wody Bielawian i pozostałych ludzi na całym świecie w dniu 23 czerwca 2012 roku w przeddzień referendum odwoławczego burmistrza. Ostatni wysiłek i rzut klatą na taśmę. Chwyci, czy nie chwyci? Słoneczko, piaseczek, siatkóweczka, kocyczek, cieplutka wodeczka i ci wspaniali ratownicy. Nowy rozdział w życiu Bielawy.
Niech żyje nasz burmistrz!
Trwaj błoga chwilo!
            Ile zmarnowanych pieniędzy pochłonęła Bielawska Plaża?
            Burmistrz pisał: Referendum to zmarnowane pieniądze mieszkańców Bielawy.
            Teraz piszę ja, Bolesław Stawicki: Bielawska Plaża to zmarnowane pieniądze mieszkańców Bielawy.

            Kto je zmarnował, nie trzeba palcem pokazywać. Nie trzeba nawet się domyślać. Każdy przecież wie.
ZOBACZ ZDJĘCIA

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Proszę o tematyczne, nie obraźliwe i kulturalne komentarze.