22 stycznia 2024

Hej Tato!

 Chociaż dzisiaj jest Dzień Dziadka, ale dziadek to też ojciec, a więc coś o ojcu.

            W listopadzie zeszłego roku dostałem takiego SMSa na komórkę:

„Hej Tato to mój nowy numer telefon mi się rozwalił jak możesz napisz do mnie na WhatsApp….” ( i dalej jest jakiś https i numer telefonu). Pisownia oryginalna.

            Od razu wiedziałem, że to jakaś lipa i złodziejstwo. No bo nikt z moich dzieci nie zwraca się do mnie – Hej Tato. No i treść komunikatu też jest jakaś dziwna. Zostawiłem to jednak, że może przyda się do artykułu o internetowych oszustach, co niniejszym czynię.

            Pisałem już kiedyś o paczkach, a inwencja złodziei jest bardzo urozmaicona.

            To inny przykład z maja. Też SMS. Tytuł – Fundacja:

„Malwinka pilnie potrzebuje Twojej pomocy. Malutka dziewczynka choruje na nowotwór złośliwy nadnerczy. Jedyna szansa żeby Malwika wygrała walke z RAKIEM i przezyła – to kosztowne leczenie w Nowym Jorku. Liczy się czas! Nr konta ... tytuł pomoc/MT. Dziękujemy! www. szlachetny gest.pl (aktywny)”. – pisownia oryginalna.

            Nauczony doświadczeniem, zacząłem szukać źródła. Niby wszystko się zgadzało, tylko konto było inne. Wspomogłem tę dziewczynkę, ale już przez Internet poprzez oryginalną stronę.

            Na Facebooku znalazłem taką tematyczną korespondencję:



            Jak widać pomysłowi złodzieje cały czas ciężko pracują, a jak pracują, to i zarabiają. Powinni mieć jednak tę świadomość, że pracują też na więzienie. 

            Pilnujcie swojej kasy!


           

           

           

1 komentarz:

  1. Ja odbierając telefony SPAM przedstawiam się jako mł. aspirant Zygadło komisariat Krzyki....Zaraz mówią że pomyłka....Albo na temat foto voltaiki, że ja z dziadkiem rąbie drzewo, a babka podkłada i od razu jest wesoło!!

    OdpowiedzUsuń

Proszę o tematyczne, nie obraźliwe i kulturalne komentarze.