20 grudnia 2016

Przemówienie burmistrza Bielawy

         
       Pamiętnego 14 grudnia 2016 roku, podczas powitania figury Matki Bożej Fatimskiej na Placu Wolności w Bielawie, swoje przemówienie wygłosił burmistrz Bielawy pan Piotr Łyżwa. Można je odsłuchać w linku:
            Zaczyna się od 12`13``
            Poniżej jest tekst tego wystąpienia napisany po odsłuchaniu ww. linku. Może różnić się z oryginałem znakami przestankowymi, czy podziałem zdań.


            Ekscelencjo, dostojny Księże Biskupie, Księże Prałacie, wszyscy Dostojni Księża, Drodzy Mieszkańcy Bielawy:
           
Jako burmistrz miasta szanuję wszystkich mieszkańców; zarówno tych, którzy wierzą, że Boga nie ma, jak i tych, którzy wierzą, że Bóg jest. Moje własne przekonanie jest takie, że Bóg jest i przenika nas, i nasze życie. I rzeczywistość, która nas otacza, jest fragmentem dużo bogatszej, piękniejszej rzeczywistości.
            Doświadczyłem bardzo wyraźnie Bożej mocy uwalniającej od Złego, uzdrawiającej i przemieniającej ludzkie serca. Znam osobiście ludzi uratowanych, gdy wzywali imienia Jezus. Gdy przyrzekałem jako burmistrz, powiedziałem tak, jak proponuje ustawa sejmowa: „Tak mi dopomóż Bóg” i w swoim sercu, od początku mojego urzędowania, codziennie wzywam pomocy Boga, dla naszego samorządu. Dla siebie, dla całej naszej Bielawy. I dziękuję wszystkim, którzy się za Bielawę i za mnie modlą, proszę ciągle o tę modlitwę – jest bardzo potrzebna., tym bardziej, że z racji zajmowanego stanowiska wiem, że w Bielawie jest wiele powodów do radości, ale również też jest wiele problemów, niedobrych rzeczy, nieporozumień. Dlatego też bardzo dziękuję księdzu prałatowi za zawierzenie Bielawy Najświętszej Maryi Pannie Fatimskiej. Bardzo dziękuję za obecność Księdzu Biskupowi, wszystkim księżom i za duchową opiekę nad naszą Bielawą. Sam również, w swoim sercu, wołam, modlę się i proszę tak, jak wierzę:
            Najświętsza Mario Panno Fatimska, pośredniczko wszystkich Bożych łask, upraszaj u swego Syna dobrą przemianę naszych serc, bielawskich serc, abyśmy w swoim postępowaniu i myśleniu kierowali się miłością, dobrocią, wrażliwością, miłosierdziem i pokorą, jak nauczał nas Chrystus i jak Ty dajesz nam przykład.

            Dziękuj, proszę, Panu Bogu za wszelkie łaski, którymi obdarzał nas, Bielawian i wypraszaj, proszę, pomyślność dla naszego miasta. Z pokorą Tobie, Matko Boga, zawierzam też Bielawę.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Proszę o tematyczne, nie obraźliwe i kulturalne komentarze.