14 października 2016

Straż Miejska - do likwidacji!

     
        Wydawałoby się, że pod rządami takiej osobowości, jaką reprezentuje sobą burmistrz Piotr Łyżwa, już w Bielawie będzie spokój i pokój. Niestety, nie wszystko idzie tak, jak by się chciało, bo zależy to od tego, kto i co chce. Teraz mamy na wokandzie tę nieszczęsną sprawę nieszczęsnej Straży Miejskiej, która budzi w narodzie bielawskim zrozumiałe emocje. Gdyby burmistrz zechciał na początku swojego urzędowania mnie posłuchać, problemu teraz by nie było, ale nie posłuchał. A proponowałem, aby po wyrzuceniu z pracy komendanta Zbigniewa Grubki, Straż Miejską zlikwidował. Nie miałem wtedy jednak pojęcia, jakie to hocki-klocki szykowały się w obsadzaniu stanowisk w mieście i to, że pan Grzegorz Nowak już przebierał nogami, aby wygrać konkurs na komendanta Straży Miejskiej w Bielawie.

            Sprawa pana Nowaka i Straży Miejskiej wróciła i będzie stawiana na Radzie Miejskiej jako projekt obywatelski. A, jak wszyscy zainteresowani wiedzą, chodzi o to, żeby tę Straż zlikwidować. Merytoryczne uzasadnienie tego przedsięwzięcia jest, tylko, czy odpowiednie gremia, a mam na myśli burmistrza i radnych, będą chciały się w tą merytorykę pobawić? Według mnie nie będą chciały, bo sprawa oparta jest na polityce, uzależnieniach i emocjach. Takie emocje, żeby nie powiedzieć szczujnię, zafundował Bielawie w sobotę radny Tomasz Tkacz. Nie byłem, bo nie miałem zamiaru w takiej farsie brać udziału. Pan radny Tkacz dobrze wie, jak ma głosować w sprawie odwołania SM, a to kompromitujące spotkanie, którego nie odważył się być moderatorem, dało wątpliwą okazję, aby mógł pokazać się jako ten radny, który coś tam w Radzie niby dla Bielawy robi.
            Oglądałem materiał na Dobie i mam rozeznanie, co tam się działo. Jak przypuszczałem, przyszli w zdecydowanej większości zwolennicy pozostania SM w mieście, co było widać poprzez ich zachowanie. A widziałem też rodziny strażników, i byli bardzo aktywni. Ci, wraz z komendantem Grzegorzem Nowakiem i zastępcą komendanta Robertem Marchewką Grysia i Końca chcieli „zagryźć”. I gdyby nie redaktorka Magdalena Sośnicka-Dzwonek i pan Adam Domagała z dzwonkiem, prawdopodobnie tak by się stało.
            Tu podziwiam opanowaną postawę inicjatorów tej społecznej inicjatywy: pana Piotra Końca i pana Mariusza Grysia, że zachowali do końca spokój i zagryźć się nie dali. Nie znam tych panów, ale wierzę, że podejmując taką akcję, mają na uwadze przede wszystkim dobro Bielawy. Te wszystkie inwektywy, które w komentarzach na ich temat się przewijają, nie mają żadnego pokrycia w rzeczywistości i są po prostu inwektywami.
            Straż Miejska w Bielawie powinna być zlikwidowana. Piszę już o tym na blogu od kilku miesięcy i nie mam zamiaru tego przed nikim udowadniać, ani nikogo przekonywać. Zachowanie Nowaka i Marchewki na wczorajszym spotkaniu z mieszkańcami Bielawy było skandaliczne. To było pokazanie, kto tu w Bielawie rządzi, a rządzi Nowak i nikt mu nie podskoczy, i nikt mu nic nie zrobi, i to on będzie komendantem aż do końca świata i jeszcze jeden dzień dłużej. A ten przystojniaczek, który to chwali się, że ma aż trzy dyplomy wyższych uczelni i chwali się znajomością św. Augustyna, jeżeli poczytałby jeszcze Pismo Święte, może dotarłoby by do niego, że w mieście, które może „pochwalić się” 16-toprocentowym bezrobociem, gdy ma się policyjną emeryturę, nie należało by podejmować pracy, podobnie jak Nowak i Osiewała. Pomijam już to, że odejście na emeryturę w wieku 47 lat jest patologią. No, ale takie są przepisy. I jak to padło z sali, wielu policjantów naraża swoje życie na służbie, siedząc w komisariacie za biurkiem.
            Decyzja w sprawie likwidacji Straży Miejskiej w Bielawie będzie należała do radnych. Każdy z nich już na pewno wie, jak zagłosuje – czy zgodnie z wolą zainteresowanych mieszkańców, czy przeciwko tej woli. Nie kryje się ze swoim zdaniem radny Możejko, jak się dowiaduję, i projekt obywatelski poprze.
            Ja zdaję sobie sprawę, że naszych radnych w tej kwestii nie stać będzie na odwagę, bo są wplątani w różne układy, uzależnienia, zobowiązania, widzą najczęściej tylko swój interes, a dodanie w przysiędze – „Tak mi dopomóż Bóg”, jest tylko czystym frazesem. Ja już dziś od siebie oceniam radnych w sprawie tego głosowania: kto zagłosuje za likwidacją Straży Miejskiej w Bielawie – będzie „dobry”. Kto zagłosuje za pozostawieniem Straży Miejskiej w Bielawie – będzie „zły”.

(zdjęcie z Internetu)





16 komentarzy:

  1. Wszystkim Mistrzom kuźni talentów.

    Tym co pracują w wiedzy strukturze
    i tym co już na emeryturze.

    Szczęścia i zdrowia i pomyślności...
    Uczniów szacunku i wdzięczności...

    Za naukę,wychowanie
    racz im błogosławić Panie!(Halina Gąsiorek-Gacek)

    Henryk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja uważam że szanowny pan Bolesław ma wielka potrzebę zaistnienia w związku z tym temat Straży Miejskiej o której nie ma zielonego pojęcia , co robi czym się zajmuje,bo nie wie ,oczywiście napisze że niczym.PRZESŁANIA PANU OBRAZ FUNKCJONOWANIA STRAŻY I POTRZEBA JEJ FUNKCJONALNOŚCI JEDYNIE KONFLIKT OSOBISTY JAK MNIEMAM A MOJE DOMYSŁY GRANICZĄ Z PEWNOŚCIĄ

      Usuń
  2. Radnego Tkacza to pan zniszczył tym tekstem. A tak się chłopak starał.

    OdpowiedzUsuń
  3. "Wie jak głosować" dziwnie to brzmi, wrecz jak polecenie

    OdpowiedzUsuń
  4. radni teraz pokażą czy maja swoje zdanie czy ślepo robią to co im Łyżwa karze. Pokażą czy zależy im na mieszkańcach czy na politycznych układach. Poza tysiącami głosów które zostaną zebrane pod projektem obywatelskim, są też ankiety na stronach tv sudeckiej i obs,które pokazują ze Bielawianki NIE chcą straży miejskiej

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hurrra hurrra hurrra. Popieram zlikwidować a byłych policjantów grzecznie wysłać na emeryturę którą mają już. A reszta do Amazonu i wtedy zobaczą co to jest "obchód" rewirów .A i wypłata nie będzie 1300 ale dużo więcej!!!

      Usuń
  5. Ciekawe czy przeprosi Pan Tkacza Tomasza Tkacza za te słowa co Pan wypisuje jeśli okaże się, że mylił się Pan co do jego głosowania. Pamiętamy, że jako jedyny z koalicji głosował za Obywatelskim projektem Szkoły Społecznej wbrew burmistrzowi i koalicji. Przekonamy się czy jest pan honorowy... oj zobaczymy!

    OdpowiedzUsuń
  6. Rowery po SM chciał pan zgarnąć ? Czy dlatego chce ją Pan zlikwidować? Dla tych rdzewiejących rowerów? Składak panu się zepsuł czy przestał podobać? A może te samochody spod Kościoła też Pan chciał przejąć za pomocą SM? Nie udało się :) ?

    OdpowiedzUsuń
  7. Ktoś Stwickiemu napisał ten tekst a ten sklerotyk nawet czcionki nie zmienił. A poza tym co to za politykierstwo? Zdecyduj się człowieku czy chcesz leżeć plackiem przed krzyżem, latać po Bielawie z aparatem i donosić na fb że są flejtuchami czy może brakuje ci ORMO i chcesz zastąpić Straz Miejską? Tylko nie przebieraj nogami bo może ci zaszkodzić

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No, nareszcie doczekałem się prawdziwego hejtu. A więc to tak wygląda!? Ponieważ hejterowcy z zasady się nie podpisują, to mam ubaw w zgadywaniu, którzy to są tacy odważni, że ho ho. Tylko jak z takimi rozmawiać, jak to może całkiem normalni ludzie, tylko wystraszeni? A przecież mamy demokrację i niczego bać się nie trzeba, a poza tym ja nie gryzę i po sądach też nikogo ciągać nie zamierzam - a więc odwagi hejterzy! A, i jeszcze podziękowanie dla hejterów. Robicie mi dobrą robotę. Ilość wyświetleń wzrasta w zastraszającym tempie i wkrótce osiągnie poziom, jaki był podczas kampanii wyborczej w 2014 roku. Super!

      Usuń
    2. Ile pan ma lat? naprawdę cieszy pana "taka popularność"? Wstyd

      Usuń
    3. Jeszcze się nie urodziłem i zastanawiam się, czy warto.

      Usuń
  8. Bolek prawdziwy z Ciebie katolik. Zniszczyć zpalić zlikwidować. To co że oni mają rodziny to co że stracą pracę ważne że będzie po mojemu w imie Najwyższego. HAHAA składaczek, aparacik i w teren węszyć knuć i mataczyć Brawo Bolek !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kolego, już Cię prosiłem, daj sobie spokój. Zadręczasz się. Jesteś ode mnie dwa razy cięższy, dwa razy silniejszy, dwa razy sprytniejszy, sądząc po wpisach, dwa razy mądrzejszy - to nie uciekaj przede mną na na ulicy. Masz mój nr telefonu, masz meila - zadzwoń, napisz coś, a nie popisujesz się jak śmierdzący tchórz. Nie przystoi. A pisanie w ten sposób o katolikach - to po prostu prześladowanie chrześcijan. Czy Ty też jesteś katolikiem, czy może tylko ochrzczonym, a wiary już się wyparłeś?

      Usuń
  9. Też chciałbym, aby UM w Bielawie stworzył dla mnie etat ale niestety nie jestem kolesiem i nie z układu. Obecnie jestem bezrobotnym nie narzekam i sobie radzę. Mam również rodzinę. Po likwidacji SM wierzę, że strażnicy też sobie poradzą.

    OdpowiedzUsuń

Proszę o tematyczne, nie obraźliwe i kulturalne komentarze.