2 kwietnia 2014

Topola czarna i cyprys kalifornijski w Bielawie

     
   Odnalazłem te drzewa naprowadzony przez szanownego anonima TA, ale nie biorę odpowiedzialności za trafne określenia tych gatunków. Można sobie to skonfrontować w Internecie. Faktem jest, że do tej pory te drzewa, koło których przechodziłem i przejeżdżałem multum razy, nie robiły na mnie większego wrażenia. Drzewa, to drzewa. A jak się okazuje, warto wiedzieć, jakimi to okazami może poszczycić się Bielawa i wcale nie jest to nasza zasługą. Podaję kilka zdjęć z jeszcze „łysymi” drzewami. Faktycznie przedstawiają się imponująco. 


                         
                         



4 komentarze:

  1. Dendrologiem nie jestem, ale co do topoli to jestem praktycznie pewien, że to jest topola czarna, drzewo osiągające rekordowe wyniki pod względem wysokości. Wydaje mi się, że może to być jedno z drzew o najgrubszych pniach w Bielawie, a może i jest to nawet rekordzista. Trzeba by pewnie Pana Michałowskiego podpytać. Ponieważ drzewo obumiera i ni ma chętnych do jego leczenia, kto wie, może któraś w większych wichur je przewróci.
    Co do Cypryśnika Kalifornijskiego, to tak to drzewo nazwał ktoś w necie i za tym kimś powtarzam, na oko porównując z innymi cypryśnikami w necie, wygląda podobnie. W każdym razie modrzew to nie jest. He, na sekwoje też nie wygląda ;)
    TA

    OdpowiedzUsuń
  2. "Cyprysik" kojarzył mi się z czymś małym i dlatego na wszelki wypadek napisałem "cyprys". To na pewno jest cyprysik lub cyprys. Co do topoli, to się zgadza. Wg internetu osiąga nawet 2m średnicy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Tutaj czasami ktoś gada na różne bielawskie tematy: http://www.1015mnpm.fora.pl/bielawa,17/
    a jak nie działa, to może tutaj: http://www.1015mnpm.fora.pl/tematy-archiwalne,17/
    TA

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawe jak długo te drzewa jeszcze będą rosły? Znajdzie sie jakis palant , który je wytnie. Gdzie jest ochrona przyrody w tej Bielawie? Takie okazy powinny miec tabliczkę z opisem jakie to dzrzewo ,ile ma lat ,skąd pochodzi itd. a nie wycinać ,bo np. przeszkadza przy wjezdzie na posesje , albo zasłania sklep itp.

    OdpowiedzUsuń

Proszę o tematyczne, nie obraźliwe i kulturalne komentarze.