23 marca 2014

Ostrzeżenie

            Zdecydowałem się na dość ostry tytuł tej informacji, bo czasami komentowane sprawy zachodzą zbyt daleko i przedstawiane są w sposób, budzący kontrowersje. Jako właściciel bloga nie zgadzam się na poniżanie kogokolwiek w komentarzach i przypisywanie osobom spraw, które nigdy nie miały miejsca lub dotyczą ich prywatności. Każdy, kto takie rzeczy wypisuje, nawet jako osoba anonimowa, nie może czuć się przecież bezkarny, bo łatwo namierzyć, z jakiego komputera tekst wyszedł. A ja nie chcę mieć do czynienia z policją czy z prokuratorem z powodu bloga. Poza tym chodzi o zasady i kulturę.
            Zakładając bloga, zastanawiałem się, czy zostawić możliwość komentowania tekstów. Doszedłem jednak do wniosku, że warto spróbować, choćby z tego powodu, że wiele ciekawych rzeczy dotyczących tematu, można się dowiedzieć. Do pewnego czasu było dobrze, ale ostatnio zauważam, że ktoś próbuje inne osoby normalnie krzywdzić, w tym również mnie, i moją rodzinę i to w kategoriach absurdów i informacji bez pokrycia. Poza tym istnieje jeszcze takie coś jak poczucie taktu, którego najwidoczniej komuś brakuje. Myślałem, że mój blog może być również forum do wymiany ciekawych doświadczeń, spostrzeżeń i informacji. Tymczasem, co prawda sporadycznie, dzieje się co innego. Ja nie zgadzam się, żeby ktoś na moim blogu nazywał kogoś debilem czy popaprańcem. Takie teksty będę kasował, choć zdaję sobie sprawę, że część z nich ktoś już zdąży przeczytać. W takim procederze nie mam zamiaru uczestniczyć i nie ma to nic wspólnego z cenzurą. Nie zgadzam się na ubliżanie komukolwiek i wchodzenia z butami do jego łóżka. Nie ze mną takie numery… Dotyczy to również spoufalania się do naszego burmistrza, zwracając się do niego i o nim „Rychu”. Dla kogo Rychu, to już pan burmistrz Ryszard Dźwiniel niech o tym decyduje. U mnie taka postawa tolerowana nie będzie.
            Wszystko, co się robi, powinno być robione „ku budowaniu”, a nie „ku burzeniu”. Robione po to, żeby być lepszym. Zdaję sobie sprawę, że świata nie naprawię, ale przynajmniej chciałbym mieć świadomość, że starałem się.
            Dlatego jeszcze raz proszę o kulturę w wypowiedziach i pełny szacunek dla drugiego człowieka obojętnie kim by nie był. Każdy grzeszy i każdemu trzeba dać możliwość nawrócenia się i naprawy tego, co zepsuł.
            Serdecznie pozdrawiam.
                                                                                                            Bolesław Stawicki

            

2 komentarze:

  1. Z tego powodu został usunięty jeden z komentarzy pod tekstem "Brawo Panie Masyk"?

    OdpowiedzUsuń
  2. To nie jedyny komentarz, ale te, które usunąłem (3), były wyjątkowo ohydne. Odnośnie poprzedniego ostrzegałem, że w przypadku braku refleksji usunę go. Takie ohydne komentarze na tym blogu nie znajdą miejsca.

    OdpowiedzUsuń

Proszę o tematyczne, nie obraźliwe i kulturalne komentarze.