12 stycznia 2014

Odnowiony Park w Bielawie imienia ...

A więc zaczęło się. Park będzie rewitalizowany. Żeby wyrazić się właściwie, rzeczowo i zgodnie z obowiązującą nomenklaturą nazywa się to: Ekologiczne Ogrody Dydaktyczne NATURY 2000. Tak napisane jest na ogromnej tablicy informacyjnej. Ta tablica, to nie jakieś widzimisię inwestora, ale określone wymogi związane z inwestycją. Na tablicy jest wszystko czarnym na białym napisane. „Chodząca” po Bielawie kwota 3 mln zł na „remont” parku okazała się przesadzoną i ostatecznie wyniesie tylko 2.299.999,99 PLN (Polskich Nowych Złotych) przy naszym skromnym wkładzie własnym 345.229,99 PLN. Zaiste, skrupulatność ze strony polskiej w rozliczeniu co do grosza jest bardzo budująca.

            Rewitalizacja parku była przedsięwzięciem zaplanowanym na tę kadencję urzędującego jeszcze Urzędu Miasta. To, że tak transparentne przedsięwzięcie zbiegło się w czasie z rokiem wyborczym do samorządów, jest czystym przypadkiem. Przecież to co zaplanowane, trzeba kiedyś wykonać.
            Dla mnie osobiście rewitalizacja parku ma pewne znaczenie, ponieważ mieszkam w bloku tuż przy parku. W parku bywam bardzo często, choć nie po to, żeby sobie tam posiedzieć. Ostatecznie nie jestem jeszcze aż tak stary, żeby słuchać dzięciołów dla zabicia czasu i już nie takiej młodości, żeby w parku w parce … jakiejś panience popatrzeć w oczęta. A piwa w parku nie piję, chociaż w parku ma ono podobno wyjątkowy smak, bo z dodatkiem adrenaliny. Chodzi mi o „manie się” na baczności przed Strażą Miejską, chociaż oni raczej w parku nie bywają, bo samochodami w parku się nie jeździ, no ale nie bać się to strach.
            Nasz park faktycznie jest zaniedbany i niewątpliwie jest to od piętnastu lat zasługą naszego burmistrza. W parku oprócz wysokich drzew, zapewne pamiętających jeszcze hrabiego Sandreckiego i populacji dzikich kaczek krzyżówek, tak naprawdę to niczego nie ma. A, jest jeszcze fontanna, która bryzga śmierdzącą wodą z zaśmiecanego systematycznie przez cały rok zbiornika. Zupełnie nie umiem sobie wyobrazić teraz łódek na tej wodzie z zadowolonymi mieszkańcami miasta pod girlandami z kwiatów, jak to drzewiej bywało – „za Niemców”.
            Tak więc dobrze się stało, że pan burmistrz Dźwiniel ze swoim zespołem, jak to określa, pozostawi na koniec swojej czwartej kadencji porządek w parku.
            Kiedy w 2011 roku w głowie rzecznika prasowego Urzędu Miasta Bielawy, pana Łukasza Masyka, zrodził się pomysł aby stworzyć galerię zdjęć dotyczących Bielawy, podobno moje dwa zdjęcia były pierwszymi w tej galerii, a na pewno jednymi z pierwszych. Wiem o tym z informacji, jaką przekazał mi zaskoczony słuchacz naszego radia „Sudety”. Była też o tym również wzmianka na jakimś wrocławskim portalu internetowym, co sam widziałem przypadkiem. Nie piszę oczywiście po to, żeby się chwalić, ale nawiązałem do tego, ponieważ właśnie pierwszymi moimi zdjęciami w tej galerii były zdjęcia z naszego parku, które wykonałem jako szczęśliwy emeryt kupionym z tej wyjątkowej okazji, za pierwszą emeryturę aparatu cyfrowego NIKON D5000. Chyba panu Masykowi zdjęcia podobały się, bo nawet otrzymałem od niego miłe podziękowanie.
            Tak więc nasz park nie jest mi obcy.
            Co takiego w nim się będzie działo, zapewne będzie okazja zobaczyć na bieżąco. Wszak to dla mnie tylko przejść przez ulicę. Sam jestem ciekaw, czy to co zobaczymy przerośnie nawet nasze oczekiwania i będzie zachwycało nie mniej niż Ogród Japoński we Wrocławiu czy cały kompleks w Wojsławicach. Co do tego ostatniego załączam kilka swoich zdjęć, żeby już poczuć przedsmak tego, co nas niedługo czeka.

            Życzę powodzenia w tym całym przedsięwzięciu i choć nie przyniesie to kolejnych choć nawet kilku miejsc pracy w Bielawie, to jednak niewątpliwie będzie odskocznią od szarego, często bardzo trudnego życia w naszym mieście.

WOJSŁAWICE  GALERIA ZDJĘĆ
PARK W BIELAWIE STYCZEŃ 2014 ROK - ZDJĘCIA

3 komentarze:

  1. http://bip.um.bielawa.pl/pl/bip/zamowienia_publiczne/przetargi/nieograniczony/01_01_14/04_02_14

    OdpowiedzUsuń
  2. http://bip.um.bielawa.pl/pl/bip/zamowienia_publiczne/przetargi/nieograniczony/01_01_14/05_02_14

    OdpowiedzUsuń
  3. szlak mnie trafia i tyle...bo park ...to teren zielony z dużą przewagą flory ...a tu...klapa

    OdpowiedzUsuń

Proszę o tematyczne, nie obraźliwe i kulturalne komentarze.