24 grudnia 2013

Życzenia Świąteczne i Noworoczne

Jak każdego roku o  tej porze  rodzi się nam Zbawiciel. Nie ma miejsca na smutek, kiedy rodzi się Życie, które zwycięża bojaźń śmierci i napełnia nas radością obiecanej wieczności – a więc radujmy się i weselmy.
Radosnych Świąt Bożego Narodzenia wszystkim Czytelnikom i Sympatykom życzy Bolesław Stawicki.


            Młodości! Dodaj mi skrzydła!
Młodości! Ty nad poziomy wylatuj!
Słowami Adama Mickiewicza z „Ody do Młodości” składam życzenia na Nowy, 2014 Rok. By był on Rokiem Wielkim, Rokiem, w którym coś radykalnie się zmieni i coś ciekawego na niespotykaną dotąd skalę będzie naszym udziałem. Życzę, by może właśnie w tym zbliżającym się Roku wejść na Górę, której zawsze się bałem; przełamać niechęć do brata, siostry czy sąsiada. Może wybrać się wreszcie na pieszą pielgrzymkę na Jasną Górę, którą z roku na rok odkładałem, aż doczekałem się emerytury? Może iść zimą pieszo z Bielawy na Wielką Sowę i zejść do schroniska „Orzeł”? Może przestać chodzić na Ślężę utartym szlakiem i spróbować niebieskim? Może chociaż raz przejść pieszo z Bielawy do Dzierżoniowa rezygnując z wygodnego autobusu?
Spróbuj! Zobaczysz, że potrafisz!
Młodość jest w nas. Ona pozwala, a wręcz mobilizuje do porywania się „z motyką na słońce”. Nie bójmy się tego i idźmy pod prąd; przeciwko marazmowi i zakłamaniu, przeciwko miernocie i małostkowości, przeciwko pieniactwu i bezduszności!
Wylatujmy ponad poziomy!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Proszę o tematyczne, nie obraźliwe i kulturalne komentarze.