14 czerwca 2015

Robią drogę - 3

       
   Na wyłączonej z ruchu połówce jezdni położony jest już podkład pod asfalt i krawężniki. Zawsze z uznaniem patrzę, jak to fachowcy potrafią tak równo te krawężniki ułożyć. No i wszystko takie solidne, świeże, że aż chce się tę przyszłą drogę do Bielawy sobie wyobrażać.
            A tuż obok rosną sobie maki i chabry. Jako chwastu brakuje jeszcze kąkolu.


    A swoją drogą to z tym kąkolem to ciekawa sprawa. Kiedyś w Ewangelii występował, a teraz już nie. Teraz czyta się – chwast i trudno określić, jaki to chwast. Kąkol to kąkol i wszystko było jasne, i też przecież chwast.







6 komentarzy:

  1. ... no a dla mnie jako faceta nieco młodszego i z miasta Bielawa chwast jest bardziej czytelny bo tak naprawdę nie potrafię sobie przypomnieć jak kąkol wygląda hi hi Pozdrawiam
    A. Karasiński

    OdpowiedzUsuń
  2. http://pl.wikipedia.org/wiki/K%C4%85kol_polny

    OdpowiedzUsuń
  3. W pierwszej chwili pomyliłem kąkol z łopianem:))
    Ileż ja kilometrów przejechałem tą drogą!?Jak tylko powstał zbiornik, jeździłem motorem,rowerem
    i motorowerem.Później"odkryłem"drogę obok basenu w Pieszycach.Przejeżdża się"żużlową"drogą
    przez pola,obok ogrodów działkowych na których dojrzewają dorodne winogrona.
    Przejeżdżało się jeszcze pod małym wiaduktem(brama do Bielawy)i skok do wody.
    Jadąc samochodem unosił się ogromny tuman kurzu,gdy nadchodzili piesi to się zatrzymywałem,
    bo ci co już wracali z zalewu,wrócili by brudni.Gdy ostatni raz jechałem tamtą drogą,zarwany był
    mały mostek i jeździłem skrótami po polach.

    W Nowej Rudzie będzie prowadzona wymiana tzw.zieleni wysokiej.Wycięte zostaną wszystkie stare
    drzewa-także kasztanowce,bo zagrażają bezpieczeństwu mieszkańców.
    Dzięki tym zabiegom,będą"reanimowane"miejskie parki,wymiana ma trwać kilka lat.Na razie brak kasy na tzw."reanimację".
    Henryk

    OdpowiedzUsuń
  4. Tylko proszę tak mocno się nie cieszyć, droga (najprawdopodobnie, wiedza nie sprawdzona) będzie się kończyła na granicy Pieszyc.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jedna rzecz mnie ciekawi, zastanawia, bulwersuje -- dlaczego kratki burzowe są NADAL montowane na jezdni ?? Przecież w całej Europie (ale na pewno zachodniej) odeszli od takiej metody, odpływy/kratki burzowe budowane są w KRAWĘŻNIKACH. Jest to dla obu stron b.korzystne, czyli auta nie "cierpią" podczas najeżdżania na nie, a służby kanalizacyjne mają mniej pracy przy czyszczeniu, udrażnianiu kanałów burzowych.
    Pozdrawiam -

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widocznie tego typu kratki burzowe zostały gdzieś w magazynach i na tę drogę nam wciśnięto, a może nawet zaproponowano jakiś cenowy upust? Ale bardzo dobrze, że Ktoś to zauważył. Od mostka do Bielawy może już będą w krawężnikach.

      Usuń

Proszę o tematyczne, nie obraźliwe i kulturalne komentarze.