Na wyłączonej z ruchu połówce jezdni
położony jest już podkład pod asfalt i krawężniki. Zawsze z uznaniem patrzę,
jak to fachowcy potrafią tak równo te krawężniki ułożyć. No i wszystko takie
solidne, świeże, że aż chce się tę przyszłą drogę do Bielawy sobie wyobrażać.
A tuż obok rosną sobie maki i
chabry. Jako chwastu brakuje jeszcze kąkolu.
A swoją drogą to z tym kąkolem to
ciekawa sprawa. Kiedyś w Ewangelii występował, a teraz już nie. Teraz czyta się
– chwast i trudno określić, jaki to chwast. Kąkol to kąkol i wszystko było jasne,
i też przecież chwast.
... no a dla mnie jako faceta nieco młodszego i z miasta Bielawa chwast jest bardziej czytelny bo tak naprawdę nie potrafię sobie przypomnieć jak kąkol wygląda hi hi Pozdrawiam
OdpowiedzUsuńA. Karasiński
http://pl.wikipedia.org/wiki/K%C4%85kol_polny
OdpowiedzUsuńW pierwszej chwili pomyliłem kąkol z łopianem:))
OdpowiedzUsuńIleż ja kilometrów przejechałem tą drogą!?Jak tylko powstał zbiornik, jeździłem motorem,rowerem
i motorowerem.Później"odkryłem"drogę obok basenu w Pieszycach.Przejeżdża się"żużlową"drogą
przez pola,obok ogrodów działkowych na których dojrzewają dorodne winogrona.
Przejeżdżało się jeszcze pod małym wiaduktem(brama do Bielawy)i skok do wody.
Jadąc samochodem unosił się ogromny tuman kurzu,gdy nadchodzili piesi to się zatrzymywałem,
bo ci co już wracali z zalewu,wrócili by brudni.Gdy ostatni raz jechałem tamtą drogą,zarwany był
mały mostek i jeździłem skrótami po polach.
W Nowej Rudzie będzie prowadzona wymiana tzw.zieleni wysokiej.Wycięte zostaną wszystkie stare
drzewa-także kasztanowce,bo zagrażają bezpieczeństwu mieszkańców.
Dzięki tym zabiegom,będą"reanimowane"miejskie parki,wymiana ma trwać kilka lat.Na razie brak kasy na tzw."reanimację".
Henryk
Tylko proszę tak mocno się nie cieszyć, droga (najprawdopodobnie, wiedza nie sprawdzona) będzie się kończyła na granicy Pieszyc.
OdpowiedzUsuńJedna rzecz mnie ciekawi, zastanawia, bulwersuje -- dlaczego kratki burzowe są NADAL montowane na jezdni ?? Przecież w całej Europie (ale na pewno zachodniej) odeszli od takiej metody, odpływy/kratki burzowe budowane są w KRAWĘŻNIKACH. Jest to dla obu stron b.korzystne, czyli auta nie "cierpią" podczas najeżdżania na nie, a służby kanalizacyjne mają mniej pracy przy czyszczeniu, udrażnianiu kanałów burzowych.
OdpowiedzUsuńPozdrawiam -
Widocznie tego typu kratki burzowe zostały gdzieś w magazynach i na tę drogę nam wciśnięto, a może nawet zaproponowano jakiś cenowy upust? Ale bardzo dobrze, że Ktoś to zauważył. Od mostka do Bielawy może już będą w krawężnikach.
Usuń