1 marca 2015

Następna tajna Rada?

   
     Dzisiaj w ogłoszeniach parafialnych na mszy św. o godz. 12:30 usłyszeliśmy o planowanym spotkaniu RADY EKONOMICZNEJ przy parafii na temat zamierzeń na najbliższy okres. Już wczoraj czytałem ogłoszenia parafialne na stronie internetowej naszej parafii, ale takiego zaproszenia nie było. Jako parafianina, należącego do WSPÓLNOTY PARAFIALNEJ, interesuje mnie, co w parafii się dzieje i przyznaję, że o Radzie Ekonomicznej słyszę pierwszy raz. Jest, co prawda, Rada Parafialna, której skład do tej pory jest tajny, ale, czy ta Rada Ekonomiczna jest wyodrębniona z Rady Parafialnej, czy to jest jakieś inne ciało, to już nie wiem. Na pewno jest to Rada Tajna, bo nie wiadomo, kto w niej zasiada. Mam nadzieję, że ekonomiści.
I pomyśleć, że parafia jest podobno wspólnotą. Tajne struktury w parafii chyba wspólnocie przeczą. A może to jest tak tylko w naszej parafii? A może o tym wszyscy wiedzą, a tylko ja nie wiem?
            No i czy o tych konkretnych zamierzeniach szary parafianin dowie się, czy dowie się dopiero wtedy, gdy na wykonanie projektu trzeba będzie zbierać fundusze?

Coś mi tu nie pasuje.

7 komentarzy:

  1. Szkoda że brak wzmianki o wspaniałym przemówieniu historycznym proboszcza, dotyczącym dnia Żołnierzy Wyklętych. Jak pięknie Ks, Proboszcz do nich nawiązał, a tu na blogu jest czepianie o radę ekonomiczną,...

    OdpowiedzUsuń
  2. Szkoda mi też, że nie słyszałem. Wykłady ks. proboszcza są bardzo dobre, nie raz o tym już pisałem, a te patriotyczno - historyczne w szczególności. Ale dzisiaj była niedziela adoracyjna, to skąd przemówienie?

    OdpowiedzUsuń
  3. A co to ksiądz proboszcz mówił o komunistycznych nazwach ulic w Bielawie? Podobno kazał się wstydzić za to i oczekiwał właściwej reakcji od nowych władz. Ale dlaczego nie mówił o tym tak zdecydowanie za Dźwiniela, a tylko o Berlingu. Szkoda, że i tego nie słyszałem. Mógłbym proboszczowi sekundować w tej krytyce, bo mam takie samo zdanie na temat reliktów komuny w Bielawie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mówił w kazaniu na Mszy Św. o 11, że Marks to zdrajca narodu polskiego, podobnie jak Hempel. Trochę się zdziwiłem, bo Marks z Polską niewiele miał wspólnego, ale kontekst może i pozwalał na taki skrót myślowy. Do XXV-lecia PRL aluzji nie robił, upomniał się jedynie o te dwie ulice.

      A samo kazanie było w miejsce ogłoszeń parafialnych, dłuższe od samej adoracji. Prawdę mówiąc szkoda mi okrajania Mszy Św. niedzielnej z kazań, bo czasami mam straszny głód na dobre kazanie, a adoracja najbardziej mi pasuje jako rzecz osobista, niekoniecznie pod kierunkiem i liturgią. To moje i tylko moje spotkanie z moim stwórcą, do tego potrzebna mi jest cisza i skupienie, żadne tam tratatata. Ale jak ludziom pasuje to niech będzie i trata ta ta.

      Usuń
  4. Wszystko fajnie - ale zmiana ulic i nawz np osiedla to zmiana dowodu (gratis), prawa jazdy dowodu rejestracyjnego i wszystkich dokumentów związanych z firmą. To są ogromne koszty.
    Tylko proszę bez krzyków że jak prowadzisz biznes to Cie stać.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja nie będę krzyczał na temat ulic i wymiany dowodów osobistych, i rejestracyjnych, i ksiąg wieczystych. Są od tego mądrzejsze głowy i za to im płacą. Niech myślą, a jak nie będą myśleć, to pomyśli kto inny. Sprawa prosta jak ulica Prosta. Nikt z mieszkańców nie powinien ponieść żadnych kosztów, a jeśli będzie potrzeba gdzieś podwieźć w związku z wymianą dokumentów, to UM powinien każdemu zafundować taksówkę, albo chociaż bilet na autobus. Temat komunistycznych ulic i osiedla wałkowałem już nie raz na blogu i w Dzierżoniowskim Tygodniku Powiatowym i cieszy mnie to, że ksiądz proboszcz dr Stanisław Chomiak, jako czołowy bielawski patriota ten temat ponownie podjął. Być może inspiracją do tego były teksty na moim blogu, z czego też się cieszę, że i ks. proboszcz czyta.

    OdpowiedzUsuń
  6. a ja uwazam ze w kosciele powinno mowic się o Bogu, religii a nie o historii, polityce, komunizmie, ekonomii. Zwłaszcza na mszy o godzinie 11 To msza dla dzieci i powinna byc prowadzona w taki sposób zeby dzieci zachecac do uczestnictwa w mszy

    OdpowiedzUsuń

Proszę o tematyczne, nie obraźliwe i kulturalne komentarze.