7 lutego 2014

Nowa biblioteka

Skoro było zapowiedziane, że przenoszona przez trzy miesiące do Art. Inkubatora Miejska Biblioteka Publiczna, będzie czynna od poniedziałku 3 lutego 2014 roku, jak w dym, dzisiaj w piątek 7 lutego tegoż roku, udałem się oddać książki i zobaczyć przy okazji to cudo. A  może uda się zrobić jakieś zdjęcie? Pojechałem nawet samochodem, choć nauczony przez całe życie oszczędności, raczej rzadko mi się to zdarza.
Na placu przed słynnym już w Bielawie, a za pomocą Internetu, w całym świecie budynku, nie było nikogo. I tu pojawił się problem, bo do budynku są dwa wejścia. Wypatrywałem jakiejś tabliczki, ale nie było. Mogłem za to spokojnie trafić do jakiejś kafejki czy baru – już nie pamiętam.
Na szczęście jednak dla mnie, podjechał dostawczy samochód, z którego wysiadło trzech panów, którzy zaczęli przenosić do budynku różne rzeczy. Zapamiętałem jednak tylko duże lustro. Parkowali przy drugich drzwiach.
Zapytałem, starając się być uprzejmym:
- Które drzwi są do biblioteki?
- Te! – odpowiedział mężczyzna i zaraz dodał. – Ale biblioteka jest nieczynna! Będzie czynna od poniedziałku! – dodał targając z samochodu lustro.
Nie lubię nikomu przeszkadzać w pracy, zwłaszcza jeśli odbywa się ona w zimie na dworze, ale zdążyłem jeszcze wyrazić swoje zdziwienie:
- Ale biblioteka miała być czynna od tego poniedziałku!? – stwierdzam zdziwiony.
- Miała być, ale nie jest, bo nie ma Internetu! – wyprzedził moje pytanie mężczyzna.
Byłem zdziwiony i zaskoczony. Nie śmiałem dalej pytać, ale jakoś nie docierało do mnie, że nie mam już tu co dzisiaj szukać.
- Nie ma Internetu! – rzucił mi jeszcze na odchodne mężczyzna, znikając z lustrem pod pachą w czeluści korytarza prowadzącego do nowej biblioteki, trochę zdziwiony, że ja jeszcze stoję.

             

5 komentarzy:

  1. biblioteki nie ma i nie będzie takiej jaką sobie wymarzył dr Brzeziński

    OdpowiedzUsuń
  2. urzędnicy robią sobie kpint z mieszkańców obiecują obiecują, puste słowa

    OdpowiedzUsuń
  3. Przeprowadzka dwóch siedzib biblioteki (przy ul. Wolności i przy ul. Żeromskiego) do nowej siedziby – Dolnośląskiego Inkubatora Art-Przedsiębiorczości wreszcie dobiegła końca i spragnieni nowych lektur czytelnicy mogą już korzystać z księgozbioru. W poniedziałek (10 lutego) już od rana odwiedzali bibliotekę, by wypożyczyć nową porcję książek. – Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych mieszkańców, którzy pracują poza Bielawą i nie mogli skorzystać z księgozbioru do godz. 17.00, wydłużyliśmy godziny pracy placówki. Jest ona teraz czynna od poniedziałku do środy oraz w piątki od godz. 9.00 do 19.00, natomiast zupełną nowością jest to, że jest otwarta także w soboty – od godz. 9.00 do 14.00 – mówi p.o. dyrektora Urszula Ubych.
    "dziękujemy " p. Bolku za otwarcie biblioteki

    OdpowiedzUsuń
  4. 13/02/2014 10:21, autor: Rzecznik - Łukasz Masyk

    20 lutego o godzinie 12.00 odbędzie się uroczyste otwarcie Miejskiej Biblioteki Publicznej w nowej siedzibie przy ulicy Piastowskiej 19c. Centralna biblioteka znajduje się teraz w jednym miejscu, czyli na parterze Dolnośląskiego Inkubatora Art-Przedsiębiorczości. Zapraszamy.

    OdpowiedzUsuń
  5. Miejskiej Biblioteki Publicznej? Przecież już jej nie ma. Jest jakaś bliżej nieokreślona hybryda, której tożsamości jakoś nie daje się określić.

    OdpowiedzUsuń

Proszę o tematyczne, nie obraźliwe i kulturalne komentarze.