27 marca 2014

Odpowiedź Radnego

     Po niesamowitych, karkołomnych i ekwilibrystycznych zabiegach związanych z załączeniem poniższych informacji w związku z otrzymaniem ich w formatach, na których się nie znam, ostatecznie przy pomocy fachowców jepszych niż ja,  jest to, co jest. Pan Radny Leszek Białek zadziałał błyskawicznie, o czym już wspominałem, w interesującej mnie sprawie i osobiście udał się na miejsce składowania odpadów, czyli ECO, aby porozmawiać z właścicielem ECO. 
          Wynikiem tego działania była odpowiedź pana Drozdowskiego, która pewne sprawy wyjaśnia.
          Dziękuję Leszkowi za zainteresowanie tematem i aktywność w działaniu, i jednocześnie przepraszam za moją niecierpliwość. Również dziękuję panu Drozdowskiemu, chciałbym z przekonaniem, że w zarządzanej przez niego firmie ECO jest wszystko OK. 
          Gdyby pan Drozdowski zechciał mnie zaprosić do ECO, chętnie się tam pojawię z aparatem, a nawet bez.




                                                                    Bielawa 3.03.2014 r
Leszek Białek
Radny Miasta Bielawa

                                                              p. Tadeusz  Drozdowski
                                                                    Zakład Usług Komunalnych  ECO
                                                                    ul. Ceglana 10
                                                                    58-260  Bielawa

            dot:    działalności Ekologicznego Centrum Odzysku w Bielawie 

   Szanowny Panie .

W  dniu 27.02.14 r. otrzymałem pismo drogą mailową na skrzynkę radnego Bielawy ,
od blogera Bolesława Stawickiego z prośbą o wyjaśnienie niektórych aspektów
działalności pańskiej firmy ECO zlokalizowanej w Bielawie na ul. Ceglanej 10 .
Proszę bardzo o ustosunkowanie się na piśmie do zastrzeżeń sformułowanych
w artykule "Patrol Straży Miejskiej już jedzie "z dnia 26.02.14 r , na blogu
" bolesławstawicki.blogspot.com ". W szczególności proszę odnieść się do niżej
 zacytowanych poruszonych spraw  :
1. W samym centrum wymarzonego przez Niemców miasta natrafiłem na nowe, ogromne wysypisko śmieci. Ktoś, kto wie, co tam jest, może się obrazić, że to nie wysypisko śmieci tylko Ekologiczne Centrum Odzysku (ECO). Jak go zwał, tak go zwał, ale mi to wygląda na wysypisko śmieci i innych odpadów komunalnych i jak wysypisko śmieci śmierdzi.
2. Czytając o ECO w Internecie, wyobrażałem sobie, że te wszystkie odpady będą segregowane i wywożone gdzieś dalej do przerobu. Że to będzie jak w zakładzie produkcyjnym: czysto, schludnie, zamknięte pomieszczenia, nowoczesne maszyny itd. - wszystko na miarę modelowego miasta ekologicznego.
3. Tymczasem zastałem tam, patrząc z pewnej, bezpiecznej odległości, że ktoś w centrum zafundował nam wysypisko śmieci i odpadów komunalnych i wszystko to zapewne zgodnie z procedurami i za zgodą burmistrza Bielawy i Radnych Miasta. Tych odpadów ten zakład nie jest w stanie przerobić.
4. Zafundowano nam Bielawianom, mieszkańcom Dzierżoniowa i Pieszyc bombę ekologiczną. Śmierdzącą, trującą bombę. Skąd tam hałdy ziemi? Może koparki kopią doły i w te doły zakopuje się śmieci? Widać, że tych śmieci układa się już następną warstwę na poprzednią już uleżałą i pokrytą trawą.
5. Śmieci próbowano zakryć folią, może przed szpiegowskimi satelitami, żeby nie odkryły, co tu się święci. Śmieci latają po polach uprawnych, zatrzymują się na okalającej teren siatce. Jest tragicznie.

6. Wyziewy z hałd ciągną w stronę zabudowań popegeerowskich, w których mieszkają ludzie i dalej z wiatrem na Dzierżoniów, Bielawę i Pieszyce, w zależności, od której strony wieje.
7. Jeśli nie będzie zainteresowania, sprawy potoczą się prawdopodobnie bardziej żywiołowo bez angażowania w to radnych. Zawiadomimy sanepid i ewentualnie odpowiednie służby, że w środku Kotliny Dzierżoniowskiej zafundowano nam wysypisko śmieci i będziemy wnioskować, jako obywatele o jego likwidację i ukaranie winnych.

Jak też inne uwagi zawarte  w/w artykule na blogu .
Proszę o zajęcie swojego stanowiska  i udzielenie odpowiedzi
na mój adres  mailowy (...)
Dziękuję z góry za szybką odpowiedź .

Radny Miasta Bielawa
Leszek Białek

ODPOWIEDŹ:



2 komentarze:

  1. A ja nawet z ekwilibrystyką nie otworzyłem PDF-a.
    No udało się Radnemu w ostatniej chwili, a już myślałem, że zachowa się tak samo jak radni p. Urbanowicz i p. B.Pachura, od których czekam na odpowiedź już prawie trzy lata. Niby ta sama drużyna ale nie ta sama.

    pozdrawiam
    jurek

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie chce mi się odnosić do wielu pomyłek i pomylenia pojęć w tym liście. Jednak jedna oczywistą kwestię, nawet dla uczniów klas podstawowych muszę sprostować. Autorze listu - Para wodna jest niewidoczna, a to co widzimy jest już skroploną wodą. Często myli się mgłę ( widoczną ) z parą wodną ( niewidoczną ). Doskonale rozumiem znaczenie słowa wyziewy użytego prze autora bloga.

    OdpowiedzUsuń

Proszę o tematyczne, nie obraźliwe i kulturalne komentarze.