To nowe zjawisko w Bielawie zauważyłem od niedawna. A chodzi o pozostawianie w najróżniejszych miejscach naszego miasta elektrycznych hulajnóg. Nie jest to estetyczne, no ale jeśli burmistrz pozwala, to chyba jest dozwolone i estetyczne. Trzeba będzie jeszcze prawdopodobnie wielu burmistrzów w Bielawie, zanim ten proceder da się ukrócić, a może nawet całkiem zlikwidować, jak to zrobiono już w Paryżu.
Tak przy okazji to uważam, że chamstwem jest pozostawienie hulajnóg na kopertach dla niepełnosprawnych.
No, ale jeśli burmistrz pozwala!
Nie ma pracy i perspektyw, ale za to mieszkańcy mogą sobie pośmigać na hulajnogach. No i wiadomo można kolejny sukces ogłosić, a widownia klaszcze, że aż miło.
OdpowiedzUsuńPrywatna inwestycja nie urzędu miasta ale ujadaj dalej. Hau hau
UsuńPrywatna, nie prywatna, ale burmistrz chwali się na facebooku. Pytanie co miasto z tego ma, czy są jakieś wpływy do budżetu z racji użytkowania tych hulajnóg i umowy, czy mamy tylko bałagan jak to przedstawił pan Stawicki na zdjęciach
UsuńCzy pan Bolesław o tym wie?Nie wie...atakuje burmistrza.
Usuńhttps://lodzkirowerpubliczny.pl
Pisanie o atakowaniu przeze mnie kogokolwiek, w tym burmistrza, jest nieuprawnione. To nieuzasadnione przypisywanie mi destrukcyjnych intencji, gdy ja dbam o dobro Bielawy, zauważam to, czego inni nie widzą lub nie chcą widzieć, jak jest to w przypadku 22 naszych radnych. Żenada.
UsuńRadnych jest 21, ale pewnie pan to wie. I z tą krytyką proponuję uważać, bo ma swoją granicę. Osoby publiczne, w tym radni, podlegają ocenie, ale nie wolno ubliżać i lżyć, co często występuje na tym blogu. Żenada.
UsuńZachowanie tow. Jarosława nie powinno być drogowskazem. Co uchodzi Balbinie, nie przystoi w tej gminie.
Hulajnoga elektryczna zapewnia najmniejsze bezpieczeństwo — do takich wniosków doszli naukowcy po przeanalizowaniu 36 milionów notatek medycznych.
OdpowiedzUsuńNaukowcy z Uniwersytetu Kalifornijskiego w USA, jednego z najlepszych w tym kraju, postanowili pochylić się nad kwestią bezpieczeństwa transportu indywidualnego. Napisali algorytmy, które przeanalizowały 36 milionów notatek medycznych z okresu od 14 stycznia 2014 r. do 14 maja 2020 r. ze 180 klinik i szpitali. Program wyszukiwał opisów obrażeń, szukał słów kluczowych oraz uczył się nowych pojęć. Ostatecznie udało się opracować raport, który nie pozostawia złudzeń, który środek transportu należy wybrać, żeby bezpiecznie dojechać do celu.
W badanej próbie odnotowano 1354 zgłoszenia do placówek medycznych z urazami powstałymi podczas jazdy hulajnogę elektryczną. Daje to średnią 115 urazów na jeden milion przejazdów, ale warto zwrócić uwagę na pewien szczegół. Do 2018 r., tj. do czasu upowszechnienia się elektrycznych hulajnóg na minuty średnia zdarzeń wynosiła około 13 na rok. W 2018 roku było to już 592 urazy, a w 2019 r. aż 672. Hulajnogi elektryczne wyprzedziły w wypadkach motocykle, które do tej pory uznawano za najbardziej niebezpieczne. W nich odnotowano średnio 108 zdarzeń na milion przejazdów. Znacznie bezpieczniejszy jest rower, na którym doszło do 15 zdarzeń na milion przejazdów.
Hulajnogami jeżdżą ludzie słabo znającyprzepisy, a spora część z nich dodatkowo jeździ pod wpływem różnorakich używek. Wielu z użytkowników hulajnóg nie posiada umiejętności predysponujących ich jako kierowcy. Natomiast żeby kierować samochodem należy zdać egzamin i mieć minimalną wiedzę o tym jak działa ruch drogowy. Użytkownicy hulajnóg elektrycznych jeżdżą bez kasków, więc ryzyko urazów w wyniku wypadku znacznie wzrasta. Ponadto hulajnogi rozpędzają się błyskawicznie, a nawet te z prędkościami ograniczonymi do 25 km/h potrafią zaskoczyć osiągami. Małe koła, alkohol, a wypadek tak by się zdarzył
Hulajnoga elektryczna-dobro znacznie przewyższa zło.
OdpowiedzUsuńPromocja środka transportu na blogu:) Strategia pierwszej mili i ostatniej mili=hulajnoga elektryczna.Szczury dorwały się do środka transportu i"Nie możesz kazać komuś pocałować się w dupę na hulajnodze!"Wadą hulajnogi elektrycznej jest cisza.
12 minuta szczury!!!!!!!!!!!
https://youtu.be/Y5x6ARmJS5c
Wpuść chłopa do biura, to atrament wypije...I tak samo jest z hulajnogami w Bielawie
OdpowiedzUsuńZalotne spojrzenia,ciała w ruchu i niezakłócony czas samotności.Rower umożliwił zakochanym młodym ludziom tak wiele rzeczy.Oczywiście nie wszyscy przyjęli to z takim samym entuzjazmem.
OdpowiedzUsuńNa strychu starego kościoła w Kopenhadze znaleziono wycinek gazety z 1882 roku z przemówieniem do młodzieży.
"Rower to diabelski gadżet,który niszczy młodzież i wabi ją do tarzania się po drogach każdej nocy i w niedzielę.Rodzice nie wiedzą już,gdzie są ich dzieci.Wędrują kilometrami na imprezy i tańczą,upijają się,są aroganccy z powodu tego gadania o rowerach.Walczą,grzeszą i zapładniają dziewczęta z sąsiednich parafii,których nawet nie znają.Rower jest drogi,a młodzież trwoni pieniądze na przejażdżki rowerowe i nie oszczędza.Niektórzy prymitywni,niemądrzy ludzie mówią o wolności i korzyściach płynących z przebywania na świeżym powietrzu,odkrywania przyrody i cieszenia się nią.Ale zapominają,że młodzież ściga się z wystającymi językami i nie patrzy na lewo i prawo-tego nie można nazwać zdrowiem.A dziewczęta-tak,nawet te zamężne,które urodziły-siedzą i wiercą się,a ich spódnice powiewają daleko poza wszelkie możliwe granice przyzwoitości.Nawet w Szwecji od czasu wynalezienia roweru dla kobiet urodziło się więcej bękartów".
Pewna Dunka w 1885 roku usprawiedliwiała swoją jazdę na rowerze,mówiąc:"Jazda na rowerze sama w sobie nie jest grzechem,pod warunkiem,że jest to jedyny sposób,w jaki można dostać się do kościoła w niedzielę".
Pozdrawiam wszystkich"grzesznych drani"z Bielawy,tych na rowerach i hulajnogach.Pomyślcie o naszych przyjaciołach z XIX wieku,którzy dzielnie walczyli.
Czy burmistrz o tym wie?Dotacje na rowery towarowe.
OdpowiedzUsuńW ostatnich latach rowery towarowe stają się potężnym narzędziem do przekształcania miast(125 miast w 33 krajach Europy).Od rodzin po kurierów,od firm detalicznych po innowacyjne start-upy,od seniorów po kolektywy,rowery towarowe szybko stają się coraz bardziej popularne.Ponieważ rowery towarowe są często najtańszą i najszybszą opcją,są one idealnym rozwiązaniem w przypadku dostaw"ostatniej mili"dla sprzedawców detalicznych(logistyka ostatniej mili).
"Rowerem bez względu na wiek"-riksze dla seniorów i osób,które nie potrafią już samodzielnie pedałować.Przeszkoleni wolontariusze jeżdżą po Bielawie ze starszymi osobami,rozwiązując w ten sposób ryzyko izolacji społecznej.
A czy ktoś np. pomyślał o tym, że przez te hulajnogi stracą taksówkarze i inni przewoźnicy. Ludzie zamiast autobusami będą jeździć po mieście hulajnogami, to gdzie tu jest interes? Później będzie lament, że komunikacja jest nierentowna.
OdpowiedzUsuńJuż nie mówię o bezpieczeństwie, jeździe bez kasku, po alkoholu, czy po chodnikach. Miasto ekologiczne powinno stawiać na wypożyczalnie elektrycznych rowerów, a nie hulajnóg.
Mając 500 km tras rowerowych w Górach Sowich postawienie na wypożyczalnie elektrycznych rowerów górskich jest dobrym pomysłem
UsuńZgadzam się. Wiele osób chętnie by pojeździło sobie po górach, ale nie są w stanie podjechać pod Woliborską, czy Jugowską. Rowerem elektrycznym wjedziesz, pojeździsz sobie po okolicy, a potem bezpiecznie zjedziesz.
UsuńSąsiad jeździ z kolegami po górach(nie tylko),ale nogi zaczęły niedomagać i zostawał z tyłu za grupą.Żeby zostać z grupą kupił sobie rower elektryczny(13 tys.zł).
UsuńNowiutkie rowery elektryczne na Was czekają w Górach Sowich.
OdpowiedzUsuńWypożyczalnia Rowerów Elektrycznych(w miejscu wypożyczalni nart)Przełęcz Sokola.
Nr.tel.601 636 838,
889 839 955